Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Monday 6 May 2013

Sial!!! Cina Dah Sailang Melayu Dalam PRU13!!! @NajibRazak


Hari ni hari pertama selepas PRU13 yang berlangsung semalam di seluruh negara. Macam-macam cerita yang kita dengar. Ada cerita gembira, ada cerita sedih, ada cerita terkejut beruk dan ada cerita yang tak mampu gua ceritakan. Dalam banyak-banyak cerita PRU13, cerita "Polarisasi" yang paling menarik minat gua.

Tapi apa yang gua minat nak bincang kat sini perkembangan undi kaum cina terhadap DAP terutama cina yang tinggal di bandar-bandar. Jika kita perhatikan dari peratusan majoriti kemenangan calon DAP yang jauh lebih besar daripada tahun 2008. Di bandar-bandar atau pekan-pekan yang dihuni orang cina ni peratusan sokongan meningkat diluar jangkaan.

Lihat saja Pulau Pinang yang kekal dalam tangan cina DAP dengan majoriti yang semakin luas jurangnya. Mana pegi jentera MCA atau Gerakan. Apa yang Gerakan buat sampai teruk sangat undi cina kali ni. Itu belum ambik kira Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur macam Kepong, Bukit Bintang dan Seputeh. Sampai Teressa Kok dapat majoriti tertinggi dalam Malaysia.


Apa MCA dengan Gerakan buat. Buat bodo jer kot. Sepanjang pemerhatian gua selama sebelum tempoh pencalonan sehingga la semasa tempoh pencalonan tak nampak pun usaha yang bersungguh-sungguh dalam berkempen. Itu belum lagi kalo korek cerita 2 3 tahun sebelum ni. Apa yang korang buat. Gua tengok semuanya UMNO yang pikul.

Lepas tu bila mengadap PM dia punya cerita "sume okay Datuk Seri..." "Chinesse all behind you Datuk Seri..." "1Malaysia maaaaa..." Semua pemimpin komponen cina dok bagi laporan yang hanya sedap didengari halwa telinga tapi hakikat jauh berbeza. Tolong la PM jangan percaya sangat perangai bertopeng-topeng bangsa cina ni.

Adakah ini bentuk "Polarisasi" yang PM, Datuk Seri Najib katakan dalam ucapan beliau ketika mengumumkan pembentukan kerajaan awal pagi tadi.

Apa maknanya semua ni. Ini tandanya cina dah bagi sokongan tak berbelah bagi kepada cina walaupun dia kata dia sokong MCA atau Gerakan. Hakikatnya cina sokong cina dan melayu pembangkang sokong cina tapi cina tak sokong melayu pembangkang sebab tu kerusi Pas banyak yang kalah.

Kalau la orang-orang di Pejabat PM atau pegawai PM baca plez advise PM agar jangan bagi jawatan Menteri atau Timbalan Menteri banyak sangat kat wakil MCA atau Gerakan yang kononnya mewakili suara kaum cina. Kurangkan jawatan sampai depa buktikan cina sokong kerajaan.


p/s : kalo lepas nie gua dipanggil "Racist" Rasis biar la... memang gua rasis sekarang... bertambah rasis gua selepas PRU13 nie... setiap hari gua akan keluarkan citer pasal cina yang tak sedar diuntung nie... Puuuuuuuuuiiiiiiiihh!!!! 
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.






29 comments:

  1. Nak buat macam mana, kita dok tak sedar2 juga (pemimpin UMNO) . Kuasa ada tapi tak buat sesuatu bantu bangsa sendiri dibandar. Yang dok bagi kat depa(Cina) yang tak sokong kita, tu betul ka tindakan!!!!!!!. "Umpama hidung tak mancung pipi yang tersorong- sorong".Orang tetap tak hargai pun(bangsa China). Sepatutnya pemimpin Melayu berfikir macam mana nak perbanyakkan orang Melayu dapat tinggal dalam bandar-bandar.Contoh banyakkan rumah-rumah mampu milik kpd. orang Melayu dalam bandar,juga rumah kedai mampu milik orang Melayu,( bina bandar2 Melayu dalam bandar) bukan sebaliknya bagi peluang kpd. oarang yang tak pernah pun mengenang budi kebaikan Bangsa Melayu kepada mereka." Fikirkanlah ada kuasa tapi tak diguna untuk kebaikan Bangsa sendiri, atau pabila dah berkuasa hanya ingat tembolok sendiri dan keroni, dah tak ingat perjuangan parti dan strategi, bila nak undi baru terhegeh-hegeh tagih simpati Bangsa sendiri.Fikirkanlah Wahai Bangsa ku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. ye..mulai sekarang aku pun rasis...minta DSNajib aktifkan semula ISA dan reform balik BTN..dan agensi kerajaan yang ada petualang..

    ReplyDelete
  3. BUY CHINESE LAST. MULAKAN GELOMBANG ITU HARI INI. SEBARKAN KEPADA SEMUA DALAM APA JUA BENTUK MEDIA.

    BUY CHINESE LAST
    BUY CHINESE LAST
    BUY CHINESE LAST

    ReplyDelete
  4. Pukimamak punya bloger..buat penat Umno harbi bagi korang upah je..buat kerja mcm babi..lansung tak berguna pada Umno.Puak bloger celaka inilah yg meruntuhkan sokongan rakyat pada Umno..lain kali kerja pakai otak la..ni bangang tak habis2...korang pikir guna video lucah tu boleh pancing undi ke?....buat habis duit umno je..mampos lagi baik...

    --Enchek Ibraheemm Aleee---

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekurang-kurangnya mencuba, bro tu buat apa. KUAT KOMPLEN Puiiiihhhh

      Delete
  5. saya dr dulu memang racist..racist kerana saya sayang bangsa saya..tolonglaaa..tolonglaa..buat sesuatu supaya puak ni tidak membiak dgn cptnyaaa..byk agenda besar yg akan diorg laksanakan dlm 5 thn ni utk memerintah malaysia 2018 nanti..

    ReplyDelete
  6. Harap KEMENTERIAN PERUMAHAN ORANG MELAYU ATAU BUMIPUTERA SABAH DAN SARAWAK SAHAJ PEGANG. Sebab itulah harga rumah skang ni MAHAL..

    Gua pun nak JADI RASIS GAK.

    ReplyDelete
  7. suatu hari ah jib jumpa dong zhuang. maka berlakulah perbualan.
    dong zhuang : si u ah jib (dalam hati mampus u ah jib).
    ah jib : see you to. you are so marvelous ... I like you. I love you. You are so kind.
    dan dengan penuh teruja dan kasih sayang yang amat dipeluknya dong zhuang. sambil berulang-ulang berkata : "I love you ..."
    sambil tersenyum gembira ah jib memandang muka dong zhuang. dan dong zhuang memandang ah jib dan membalas dengan senyum sinis dan mencebik dengan sekilas.
    melihat senyuman dong zhuang itu ah jib merasa cukup gembira dan bangga. merasa seakan dunia dia yang punya. tidak ternampak pun cebikan dari dong zhuang. betapa gembiranya dia. dan dengan penuh ceria dia mengambil wang sejumlah RM 10,000.00 yang dibawanya dari rumah dan dengan penuh gembira diberinya ke pada dong zhuang. Duit itulah satu-satunya yang dia ada dan tiada berbaki lagi.
    Ah jib bertanyanya kepada dong zhuang, "cukup tak ... er I yakin you tak cukup ... tak apa ..."
    Ah Jib memandang kepada mamat disebelahnya dan berkata, "Mat RM berapa you ada".
    Sahut Mamat, "kejap saya cuba tengok dalam dompet saya"
    Mamat pun mengeluarkan dompet dari poket seluarnya. Setelah mengeluarkan semua wang dalam dompetnya termasuk duit syiling, duit lama zaman maharaja melaka ... dan mengira-ngira maka dapatlah jumlah semuanya RM 1,000.00. Mamat pun memberitahu Ah Jib jumlah wang yang dia ada.
    Dengan pantas Ah Jib berkata, "Er ... itu tak cukup Mat ... apa lagi yang kita ada ..."
    Ah Jib memandang keliling, dan dia ternampak sebuah kereta wak segan buruk yang dinaikinya tadi bersama Mamat.
    "Hah itu pun dia ...", kata Ah Jib.
    Dengan tersenyum gembira Ah Jib berkata kepada Dong Zuang, "Hem ... nih saya tambah RM 1,000.00 dan kereta ini hadiah persahabatan saya kepada kamu Dong Zuang.
    Dong Zuang hanya tersenyum sinis memandang Ah Jib. Gembira tak terkata Ah Jib melihat senyuman Dong Zuang hatinya berdetuk-detap.
    Ah Jib kemudiannya berpaling kepada Mamat, dan berkata, "Mat perjalanan kita masih jauh ... jom kita pergi ... "
    Kemudiannya Ah Jib memandang mesra kepada Dong Zuang dan berkata, "Terima kasih kerana sudi menerima pemberian saya"
    Ah Jib kemudiannya berkata kepada Mamat, "Hah Mat apa kita tunggu lagi jomlah"
    Mamat pun berkata, "Kita mahu meneruskan perjalanan ini dengan apa, semua wang kita dah beri kepada dong zuang, kereta kita pun dah kita beri kepada dong zuang, yang kita tinggal hanya kudrat empat kerat dan kaki yang dah tak larat dan kita perlu wang untuk isi minyak dan untuk isi perut."
    Ah Jib pun berkata kepada Mamat, "Ah ... itu small matter sahaja ... dong zuang kang ada kita buleh minta tolong dia"
    Ah Jib pun memandang kepada dong zuang dan berkata, "tentu kamu buleh tolong saya ... kerana kamu saya kenal sebagai orang yang amat baik."
    Dong zuang pun berkata, "Saya buleh tolong kamu ... tetapi jika wang yang kamu minta ... kamu kenalah bayar balik dan bunga untuk pinjaman tu saya tetapkan sebanyak 10% ... kereta yang saya ada tu saya buleh bagi sewa ... murah sahaja ... RM 100.00 sehari."
    sambil menunjukkan kepada kereta Wak Segan yang baru diberi oleh Ah Jib tadi dan sambil mengambil wang yang baru dihulur oleh Ah Jib sebentar tadi.





    ...... faham maksud hamba .....

    ReplyDelete
  8. INSAF LAH, SEDARLAH DAN BERMUAFAKAT LAH SEMUA BANGSA MELAYU DEMI BANGSA, UGAMA DAN NEGARA KITA YG TERCINTA. JGN SUDAH TERJADI MALAPETAKA PADA KITA, BARU NAK MENYESAL. BOIKOT EKONOMI KAUM CINA, MULAI DARI SEKARANG... BANGUN SEKARANG BANGSA KU!!!!

    ReplyDelete
  9. Hari ini selepas pru13, dengan nama Allah Yang Maha Agung...aku menjadi pengangkat bangsa Melayu dan Sabah dan sarawak...aku isytiharkan secara rasmi aku lah Ultra Malay...akulah keturunan bangsa pedagang terhebat zaman tamadun Melayu dahulu......akulah tuan kepada tanah Melayu yang berikrar memberi pengajaran buat bangsa cina yang baik di depan, jahat di belakang, tak pernah kenang budi.....hari ini dengan rasminya kebangkitan bangsa melayu kembali menggegar dunia, bangsa Melayu...

    ReplyDelete
  10. BN boleh prosed dgn Hukum Hudud, MCA dah xde

    ReplyDelete
  11. Aku setuju... BUY CHINESE LAST, itulah gelombang baru !

    ReplyDelete
  12. BUY CHINESE LAST... Kalau dulu bila kita bercakap, depa kata kita racist... Tapi skrg, bairkan saja apa mereka nak kata pasal itu y mereka nak... Itu y MCA nak..Itu y GERAKAN nak... Sekarang, pedulikan segala suara mereka, semoga pemimpin kita tidak lagi malu membawa agenda Melayu

    ReplyDelete
  13. Support #BUY CHINESE LAST

    ReplyDelete
  14. AKU ISTIHARKAN DIRI AKU 'RASIS'

    ReplyDelete
  15. support buy chinese last

    ReplyDelete
  16. MULAI SEKARANG AKULAH RACIST..AVERYTHINGS CINA LAST

    ReplyDelete
  17. Tak faham...pas dok buta hati lagi.

    ReplyDelete
  18. BUY CHINESE LAST!

    UMNO-PAS perlu bersatu
    Tegakkan Islam dan Melayu
    Laksanakan Daulah Islamiyah
    Laksanakan kerajaan perpaduan
    Biar kali ini kita bangkit!
    Mari bersatu wahai Melayu
    Aku dah serik sejarah Melayu sering dicabar bangsa lain
    Lihatlah sejarah Melayu di Champa dan Thailand
    Yang menjatuhkan Melayu di sana
    Adalah bangsa Sukhothai dan Dai-Viet
    Kedua2 bangsa ini datang dari Selatan China
    Datang ke wilayah Melayu
    Untuk jajah dan singkirkan kekuasaan Melayu
    Jangan biarkan Malaysia jadi mangsa seterusnya.
    Lihatlah Singapura, di manakah kedudukan Melayu
    Singapura dulunya bersultan kini tiada.
    Apakah terbela Melayu di Singapura?

    ReplyDelete
  19. buat jer macam indonesia ... semua pakai name kebangsaan semua cakap bahasa yg sama ..... tak pakai nama kebagsaan masuk jail ..... ini yg nak pi sokong dari dulu buat apa.. bagi sekolah cina la ... sambut perayaan dia lah ... jadi kerajaan kene lah keras skit ... ini lembik semata-mata nak kat sekongan dia untuk berkuasa......

    ReplyDelete
  20. saya sentiasa menyokong melayu yang rasis!!

    hidup MELAYU!!!

    anak haram cina babi!!!

    ReplyDelete
  21. aku juga racist..All chinese are DOG MOTHER SNAKE>>Pendatang tak sedar diri..mahu jdi kan tanah melayu hak milik cina bangsat tak tahu untong..

    ReplyDelete
  22. CARA MUDAH UNTOK....>KITA LUDAH APABILA MELIHAT MEREKA ( BANGSA CINA) NI ADALAH LAZIM BAGI ORG CINA APABILA MELIHAT ORG MELAYU..KITA BUAT SAPERTI MEREKA..NAMPAK CINA KITA LUDA..>Puii< Puii<Puii< atau kahak di depan mereka dan ludah aje..BIAR MEREKA SEDAR YG KEHADIRAN MEREKA TAK DI LAYAN.

    ReplyDelete
  23. Orang Melayu memang BODOH dari dulu lagi...banyak minum kencing UMNO... Jilat la puki Rosmah lagi.... lu punya anak cucu semua BODOH LANCAU....

    ReplyDelete
  24. macam mana dengan kakitangan awam yang belot pada bn?kakitangan perbadanan putrajaya.kementerian2 imam2 surau yang pro pakatan x der tindakan ker?

    ReplyDelete
  25. Hidup Melayu, Buy Chienese Last. Ini kali kalau jumpa Cina dengan ular. Wa hentam itu cina DULU. BANYAK SUE.

    ReplyDelete
  26. Melayu kat sini smua racist! Azab kubur sok tau la korang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu PAS lgi terok racistnya,cina kutuk melayu pun maseh disanjung,sesama melayu seagama dikutuk dihina,bukan islamlah,munafik dan berbagai lagi dihina dan dikeji.sedangkan cina bersatu utk bangsa cina.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers