Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Saturday 22 June 2013

Kesian!!! Bapak Sapa La Nie Tersadai Kat #PdgMerbok622... #Blackout505


Gua sempat melabuhkan punggung berehat di terowong pejalan kaki bawah jalan keretapi berdekatan Padang Merbok setelah penat berpusing-pusing sambil panjat bukit berdekatan bagi mengambil gambar dari angle yang tinggi.

Gua pun mengambil tempat di satu sudut yang agar terasing dari kelompok manusia. Gua lepak jap hisap rokok sambil mengambil angin barang seketika setelah penat berjalan, gua lihat ada tiga orang tua yang gua yakin sudah berumur lebih separuh abad sedang duduk di hadapan gua sambil seorang pakcik tu kelihatan sedang makan roti aiskrim dengan nikmatnya.

Mungkin pakcik nie kelaparan setelah penat seharian berhimpun tanpa diberi makan. Yang menjadi persoalan kat kepala gua, "bapak siapa la yang duduk sini sedangkan pada usia lanjut begini elok duduk rumah atau masjid beribadat? Nak mati syahid kot macam saranan pemimpin PasSesat?"

Gua terkenang bapak gua yang baru tadi gua sempat call sekejap kata sedang bersiap nak pegi masjid menunaikan solat Asar sebentar lagi. Sedangkan bapak siapa entah dok tersadai ikut sama perhimpunan yang belum tentu menjamin syurga.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

  1. Sah nak masuk pertandingan burung merbok ni....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers