Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Friday 2 August 2013

Khairun Aseh Setpol PM Ada Hati Lagi Nak Jadi KP Putrajaya??? @NajibRazak @TengkuAdnanReal @AhmadMaslan @TanSriAseh


Tak habis-habis lagi si keron nie. Masih ada hati nak kejar jawatan Ketua Pemuda Putrajaya walaupun Perdana Menteri selaku bos dia dah keluarkan arahan tidak dibenarkan Setpol ataupun pegawai khas PM untuk bertanding apa-apa jawatan dalam pemilihan UMNO yang akan datang. Tak fahan bahasa ke Setpol PM nie.

Mesti korang terkejut kenapa gua tetiba tulis pasal si keron walaupun agak lama dah tak tulis pasal DaddyCable ni. Gua ingat lepas PM keluar arahan tu mamat nie nak la "stand down" tumpukan perhatian kepada tugas beliau sebagai SETIAUSAHA POLITIK kepada PM. Tapi rupanya nafsu serakah pada jawatan tu masih tak luput di hati anak Pengerusi Perbadanan Putrajaya, Aseh Che Mat nie. Gila jawatan sungguh la mamat poyo ni.

Dalam senyap-senyap gua dengar ada satu pertemuan sulit yang dijalankan oleh si keron ni dengan menghantar balacinya untuk "nego" jawatan no 1 Pemuda UMNO Putrajaya ni dengan seorang lagi calon KP Putrajaya. Dengar-dengarnya calon pesaing beliau dijanji dan ditawarkan dengan jawatan no 2 iaitu sebagai Naib Ketua Pemuda dengan janji kononnya beliau kaya banyak duit boleh bantu calon tadi untuk jalankan aktiviti dan program di kawasan.
Wah! Wah! Main kasar nampak. Dah la tu, bila sudah ada kompromi tu, si keron ni akan mengadap PM dan menyampaikan hasrat kononnya Pemuda UMNO Putrajaya dengan sokongan akar umbi mengharapkan dia jadi KP jugak. Dengan itu dia nak minta PM memberi kelonggaran kepada beliau untuk bertanding.


Bila dah jadi KP Bahagian Putrajaya nanti, gua rasa si keron nak bertanding plak jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Mungkin dengan bermodalkan kekayaan bapanya, dia nak kompromi pulak dengak calon-calon NKP yang lain. Wah! Macam senang jer bunyinya namun ia bukanlah semudah itu.

Cabaran gua kepada keron, kalo anak jantan nak bertanding sangat turun la ke gelanggang pemilihan Ketua Pemuda tapi letak dulu jawatan sebagai setpol PM tu. Ada beran... Jangan gunakan jawatan setpol tu sebagai modal politik. Pakai la kredibiliti diri sendiri bukannya bergantung dengan DaddyCable.

Jangan nakkan jawatan dengan jalan mudah lepas tu lepas tangan dengan tak turun padang pun. Kesannya nanti Pemuda Cawangan dan Pemuda Putrajaya yang tanggung.

Nasihat gua buat setpol PM ni, buatlah kerja dengan bersungguh untuk PM bukan untuk kepentingan peribadi. Awak tu dah kerja ngan PM, pastikan PM terus mendapat sokongan rakyat Malaysia. Bukannya mengambil kesempatan atas jawatan yang PM bagi. Kalo rasa nakkan jawatan, berenti kerja sebagai setpol tu dan bertandinglah secara anak jantan.


p/s : kalo dah tahap sampai kena kompromi dengan calon lawan tu maknanya dia takda pun sokongan dari akar umbi di kalangan Pemuda Putrajaya. 
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers