Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Thursday 12 June 2014

Rakyat Sambut Baik Hasrat Kerajaan Bantu Nelayan Dan Petani Di Terengganu... #DSIS @IsmailSabri60 @MuhyiddinYassin






















Pagi tadi bertempat di Pasar Nelayan LKIM Kuala Besut Terengganu telah berlangsung majlis perasmian Pasar Nelayan LKIM yang dirasmikan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bersama dengan Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani, Dato Sri Ismail Sabri Yaakob. TPM telah membuat lawatan ke beberapa gerai jualan hasil pertanian dan laut yang diusahakan oleh nelayan sendiri dan penduduk setempat.

Setelah selesai membuat walk-about ke gerai jualan di Pasar Nelayan LKIM, TPM diiringi Menteri Pertanian mengambil peluang bersarapan pagi bersama wakil persatuan nelayan dan nelayan-nelayan di Kuala Besut sambil berbual secara santai berbicara mengenai permasalahan yang dihadapi oleh nelayan serta penduduk kampung. Beberapa masalah yang dihadapi oleh nelayan telah dibangkitkan serta disampaikan sendiri secara bersemuka empat mata kepada TPM dan Menteri Pertanian. Hasilnya, TPM dibantu Menteri Pertanian akan cuba menyelesaikan masalah berbangkit dengan kadar segera.

Selesai bersarapan bersama nelayan, TPM dan Menteri Pertanian bergegas ke Kg. Nyior Tujuh bagi merasmikan program "Jom Bertani" di sana. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers