Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Wednesday 15 October 2014

Panas!!! Dah Dapat Bajet Berjuta Pun Nak Melalak Lagi??? #switchoff14


Giler!!! Memang dah giler manusia sekarang. Tamak!!! Memang dah tamak manusia sekarang. Gua ada terbaca tulisan seorang sahabat blogger Sangkakalajari9 dalam tulisan terbaru beliau (SILA KLIK SINI) pasal satu mangkuk hayun katanya yang dah melantak berjuta RM duit airtime untuk program stesen TV katanya. Diberitakan mangkuk hayun ni meroyan kat dalam fb dok melalak katanya dia telah dianiaya oleh pihak stesen TV sedangkan menurut cerita sahabat blogger bahawa mangkuk hayun ni dah telan bukan setakat ratusan ribu malah berjuta-juta lemon duit dari hasil airtime stesen TV bahkan sampai ada production house lain telan air liur sambil menitik airmata tengok mangkuk hayun nie rembat semua benda.

Gua berkata bersandarkan apa yang dinyatakan oleh sahabat blogger seperti di bawah ini :
Dengar cerita mangkuk bernama Jurey ni juga mempunyai 3 buah syarikat yang selama ini memperolehi pendapatan bernilai jutaan ringgit dan kini apabila pihak RTM dan FINAS tidak lagi memberikan airtime kepada syarikat beliau maka melompat le mangkuk ni hingga dikatakan nak buat sidang akhbar.
Dah banyak lu makan bro, bagi le orang lain pulak cari makan takkan lepas lu, lu lagi.
Sangkakala ada bukti yang syarikat lu antara yang paling banyak dapat keuntungan mendapatkan airtime television ni.
Jadi Sangkakala nasihatkan supaya Jurey Rosli beragak sikit kalau nak buat benda benda bodoh ni, banyak syarikat lain juga perlu untuk hidup dan jangan le hanya pentingkan diri sendiri je.
Sangkakala dengar cerita ada 11 tuntutan yang dikemukakan oleh Jurey ni dan nanti Sangkakala akan keluarkan tuntutan si Jurey serta jawapan kepada tuntutan dan rasanya banyak production house yang tidak bersetuju dengan Jurey sebab ianya hanyalah untuk kepentingan pribadi untuk dia dapat job melalui airtime TV.
Sumber : Sangkakalajari9 


Daripada risik-risik dengan kengkawan gua yang terlibat dengan dunia hiburan nie memang betul mangkuk hayun ni dapat job stesen TV bernilai jutaan ringgit cuma sejak kebelakangan ini banyak stesen TV dah tak bagi job kat mangkuk hayun ni sebab mahu memberi peluang kepada production house yang lain terutama yang baru nak naik. Sebab itulah mangkuk hayun ni mula start meroyan kononnya beliau telah ditindas dan berlaku ketidakadilan dalam EKOSISTEM INDUSTRI sedangkan apa yang mangkuk hayun mahu perjuangkan tidak lebih deripada menjaga tembolok sendiri dan kempen yang yang mangkuk hayun ni nak buat hanyalah bagi menjaga kepentingan peribadi beliau macam stail Anwar Ibrahim jugak ler. 

Kita nantikan pendedahan demi pendedahan yang bakal didedahkan oleh blogger ini seperti yang dikatakannya sampai bersiri-siri kalo tak silap 11 siri kot.

11 comments:

  1. Tau tak keadaan sebenar warga industri TV tanahair ni? Kalau tak tahu, jangan nak sembang kutuk orang bro Kulaan Niring. KAlau nak dapatkan fakta saya boleh bagi.

    ReplyDelete
  2. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=789683797739552&set=a.128638220510783.9978.100000938171822&type=1&theater

    ReplyDelete
  3. Bacalah fakta-fakta disini tentang keadaan sebenar industri TV

    https://www.facebook.com/video.php?v=788956381145627&set=vb.100000938171822&type=2&theater

    ReplyDelete
  4. Sebagai blogger yang kompeten dapatkan fakta2 sebenar mengenai #SWITCHOFF tu dulu sebelum bro Kulaan Niring mengeluarkan satement yang melulu. Intergriti penulis blogger wajib dijaga atas setiap kata-kata yang diluahkan.

    *Bacalah fakta-fakta disini tentang keadaan sebenar industri TV d Malaysia, kini.

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=775141372527128&set=a.128638220510783.9978.100000938171822&type=1&theater

    ReplyDelete
  5. sama je salim.. kau dan yang lelain... semua merosak minda masyarakat... lawak.. kawin cerai.. cinta.. bini orang suka kat laki orang.. mendidik masyarakat ke arah hampas.... nak tengok satu dokumentari ala national geographic pun tak pernah mampu dapat tengok... korang semua anjing cibai

    ReplyDelete
  6. program tv melayu aku tgk dokumentari saja. Cite melayu hampeh !

    ReplyDelete
  7. Itulah kita nak perbetulkan. Itulah yang kami dalam SWITCHOFF nak perjuangkan. Baca dah komen2 sy dalam FB sy tentang apa nak di perjuangkan. Sy dah attach link2 tersebut di atas. Kalau rajin bacalah.

    Kalau kamu "Anonymous" tak tahu, jangan pulak main tuduh fitnah bhw saya pun sama.

    Asslamualaikum, 'Anonymous'.

    ReplyDelete
  8. Dah stesyen tv yg minta cite2 mcm tu...so nak taknak terima jelah
    pelakon2 utama pun dorang yg pilih sendiri,walaupun pelakon2 tu kayu tak reti berlakon,yang pelakon2 tu plak demand tak hingat punya

    ReplyDelete
  9. Blogger ni bapak dia anjing ke. Kesian sang kuriang ni.

    ReplyDelete
  10. Salam .... Aku nak tengok berani ke tidak perwakilan bahas isu AKTA HASUTAN. Perlu beri peringatan pada NAJIB. jangan ikut sangat permintaann NGO dan Pembankang .... huru hara jadinya.
    Ya ALLAH ... panjangkanlah usia TM semoga dirahmati ALLAH

    ReplyDelete
  11. Ingat Bangsa Melayu dan umat islam .... semenjak kebelakangan ini banyak agenda yang tersirat dan tersurat .... jangan mudah terperdaya kerana sesungguhnya Kaum Kapir & munafik laknatullah akan sentiasa memperlekehkan islam , Waspada ngan Bangsa Cina ( yahudi no 2 )
    BERAPA BANYAK TANAH MELAYU TELAH TERGADAI KETANGAN MEREKA ... Nanti apa akan jadi pada kita dan cucu cicit kita .

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers