Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Tuesday 11 October 2011

Bob Lokman Kena Tangkap Dengan JAIS????

 
Pelawak, pengacara dan penulis lirik terkenal Bob Lokman ditahan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) malam tadi, kerana menyampaikan ceramah agama tanpa tauliah.

Bob dikatakan ditahan ketika menyampaikan tazkirah di sebuah surau di Hulu Langat dan dibawa ke balai polis berdekatan.

Sementara itu, seorang pemimpin Pas, Bob, Pengarah Pilihan Raya Pemuda PAS Mohd Sany Hamzan dan nazir surau berkenaan juga diminta memberi keterangan kepada JAIS sebagai saksi pada jam 10 pagi tadi.

Difahamkan Bob memberi ceramah agama dikatakan menyeleweng jauh kerana tidak ada latarbelakang agama cuma pengetahuan 'ikut-ikut' kepada hadirin surau itu malam tadi.

Kebanyakan ceramah yang disampaikan oleh Bob berunsur politik dan mengutuk kerajaan serta menghasut jemaah agar membenci kerajaan.

Ramai hadirin yang tidak senang hati kemudian mereka melaporkan kepada pihak berkuasa JAIS. JAIS sudah lama mengikuti jejak Bob Lokman di Selangor cuma menunggu masa sahaja untuk dicekup.
 Sumber : Bro Jinggo

Kulaan :  dah tinggi sangat ker ilmu di dada sampai boleh bagi ceramah agama... dengan ulama' mana berguru... dengan kiyai mana berguru... atau sekadar berguru dengan Tok Guru Nik Aziz dah sampai tahap boleh bagi ceramah... hebatnya Bob Lokman yang boleh belajar sekelip mata jadi guru agama...

3 comments:

  1. Bob ni sebenarnya bukan pandai sangat bab agama tetapi disebabkan dah jadi orang kuat pas sebab pas dah berjanji nak beri jawatan tu yang dia gila habis melalak dalam mesjid dan surau dan sebenarnya dia menderhaka kepada titah Sultan Selangor dan Sultan Selangor ada hak mengusir dia drp duduk di Selangor.

    ReplyDelete
  2. Peptah menyebut, apabila banyak berkata2, banyaklah dusta. Aabila banyak berkata tanpa ilmu di dada, syaitanlah sahabatnya.
    Bob Lokman, jagalah kepetahan lidahmu dari tersasar jauh disudut agama.Para muslim sekelian Belajarlah agama dgn yg ahlinya(kepandaian ilmunya) bukan kepandaian cakapnya.

    ReplyDelete
  3. apa la bodo korang ni...bob lokman ni cicit tok kenali...ayah dia ustaz...mestila dia belaja ngn bapak dia...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers