Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Saturday 17 December 2011

Lepas Air Kelantan Macam MiloSuam, Kini Air Selangor Pula Bakal Jadi MiloSuam...


Persatuan Air Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya (Swan) telah melantik dua jururunding bebas untuk membuat kajian secara terperinci mengenai tahap kualiti dan kuantiti sumber air sungai di negeri ini.

Timbalan Presidennya, Ir. V. Subramaniam berkata, sampel air sungai itu akan diambil daripada 10 muka sauk loji rawatan air antaranya di Loji Rawatan Air Sungai Selangor dan Loji Rawatan Air Sungai Semenyih dekat sini.

Menurutnya, kajian terpaksa dibuat setelah Swan mendapati orang ramai keliru dengan kenyataan bercanggah antara kerajaan negeri, kerajaan Pusat dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) berhubung perkara itu.

“Kerajaan Persekutuan dan Syabas berulang kali melaporkan pengguna di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya akan menghadapi kekurangan air bermula tahun 2014 berdasarkan senario permintaan dan pembekalan air."


“Kerajaan Selangor pula menyatakan bahawa kajian Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) mendapati bekalan air mentah di tujuh buah empangan di negeri ini masih cukup,” katanya
-KosmoOnline

Kulaan : penyakit air Kelantan dah merebak ke Selangor pulak... bersedia la rakyat Selangor yang dok undi sangat Pakatan Rakyat teguk air MiloSuam lepas nie...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers