Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Wednesday 15 February 2012

KFC : Saya Mau Ayam Maa... Tak Mau Kena Pukul Maa!!!...



Rakaman video yang dimuat naik oleh MediaLah ini mendapat pujian ramai penonton yang menyifatkan usaha tersebut merupakan satu tindakan murni yang mampu menyatukan kembali rakyat negara ini ekoran insiden di restoran KFC I-City, Shah Alam, baru-baru ini.

Dalam video yang mencetuskan unsur provokasi perkauman sebelum ini, seorang lelaki Cina dikatakan telah memaki hamun pekerja KFC di cawangan itu sehingga ada di kalangan mereka yang kurang sabar dan bertindak memukul pelanggan itu.


Pelanggan Cina itu kemudiannya mengadu kepada Ahli Parlimen Segambut, Lip Lim Eng, dari parti DAP yang membantunya membuat sidang akhbar menafikan dirinya mengeluarkan kata-kata berunsur perkauman dalam insiden itu sebagaimana yang didakwa beberapa saksi di tempat kejadian.

Pada pandangan Kulaan, usaha murni melalui rakaman video ini perlu direnung oleh rakyat Malaysia agar menghargai betapa berharganya nilai dan semangat 1Malaysia yang menggariskan sifat-sifat mahmudah di antara kaum serta mengekalkan keharmonian antara kita.

Itulah harga sebuah persahabatan yang terjalin sejak zaman merdeka yang perlu disemai dan dijaga selalu demi keamanan negara di masa hadapan.

1 comment:

  1. Biarlah Melayu kena maki.Homo cun ni suka bontot sayangku saja.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers