Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Friday 13 April 2012

Anak-anak Pas Juga Tak Manutup Aurat???...


PAS ASYIK PERSENDA DAN PERTIKAI ROSMAH TAK PAKAI TUTUP KEPALA...........

Kadang-kadang bila asyik menjaga tepi kain orang mereka lupa yang kain mereka banyak yang koyak dan terselak. Mereka asyik mempersenda Rosmah yang tak tutup kepala. Tapi hakikatnya mereka sendiri gagal mentarbiah anak isteri mereka. 

Mereka asyik bercerita tentang dosa orang lain tetapi dosa anak bini mereka mereka abaikan. Mereka asyik berkata orang lain tidak betul sedangkan anak bini mereka sendiri melakukan perkara-perkara yang tak betul. 


Mereka juga asyik berkata apa yang kerajaan buat adalah haram, rasuah dan bertentangan dengan Islam tetapi hakikatnya tangan mereka yang mengambil, mulut mereka yang memamah dan perut mereka yang kenyang hasil dari pemberian kerajaan yang mereka kata haram, rasuah dan tidak mengikut Islam ....... 

Sebab itu apa yang mereka dilakukan tidak pernah sempurna. Contohnya, anak mereka yang dalam gambar itu. Mak bapaknya asyik mengumpat tentang DS Rosmah yang tak pakai tudung. 

Tapi mak bapak budak ini tersalah mentazkirah anaknya untuk menutup aurat bukan setakat memakai tutup kepala sahaja. Tangan / lengan seorang wanita juga adalah aurat yang wajib ditutup. 

Mak bapak dia mungkin hanya pandai cakap tapi tak tau hukum juga. Kalau mak bapak budak ini tau hukum menutup aurat sudah tentu tidak akan dibiarkan anaknya bertudung kepala tetapi mempamerkan lengan/tangannya.

Tazkirahlah anak bini sendiri dulu sebelum mengutuk dan menghina orang...................

5 comments:

  1. dah takde modal ke ? ntah ape ntah ko ni..takyah post blog bangkai camni la..cuba post yang berfaedah skit..menggelabah betol

    ReplyDelete
  2. anon atas ni lak yang senak perut apa kes? kalau tak suka tak payah baca la

    ReplyDelete
  3. pdahal die yg pmikiran cm bngkai (tk bleh brpkir)...kalo rsmah tk pkai tdung tu duk bising2 riuh skampung...itu die dgn allah pnye hal..mcm la die sorg je duk tk pkai tdung..ble org dedahkn bnde cmni bru tau nk melenting..prbaiki dri dlu whai saudre ku

    ReplyDelete
  4. rosmah tu kan isteri pemimpin...kena la tunjuk contoh yg baik...kalau pemimpun pun macam puaka memang tak boleh jadi contoh la...dah tentu rosmah tu dah senja...pun tak reti nak bertaubat lagi...astaghfirullah....kesian kan...

    ReplyDelete
  5. orang yang tak baca AlQuran.orang yang menopous/tiada keinginan kelamin boleh buka tudung.Allah sendiri memberi kelonggaran kepada wanita seperti ini.kalau ngko nak contoh yang baik amalkan apa yang kamu pelajari itu.itulah contoh yang baik.tak perlu melihat siapa yang perlu dicontohi tapi mencontohi apa yang kamu pelajari.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers