Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Monday 7 May 2012

Tun M : Jika Saya Mati Biarlah Di Tanah Air Sendiri Dan Ditangan Anak Bangsa Sendiri...


gua ingin kongsi satu kisah benar seperti yg diceritakan oleh seorang makcik kepada member gua, beberapa hari yang lalu. Cuba teka, siapakah pemimpin Melayu ini? Pemimpin tersebut perlu menjalankan pembedahan jantung. Beliau memilih IJN, Malaysia dan pembedahannya perlu dijalankan oleh seorang Doktor Melayu.

Doktor yang dipertanggungjawabkan utuk pembedahan tersebut adalah Dr. Hassan (anak saudara makcik ini ), pakar jantung terkemuka di negara pada ketika itu.

Dr. Hassan memberanikan diri untuk bertanya kepada pemimpin ini, mengapa dan kenapa pemimpin ini memilih IJN dan dia untuk menjalankan pembedahan tersebut walaupun pemimpin tersebut berkemampuan tapi mempunyai pilihan utk memilih sesiapa saja termasuk Doktor yg terbaik di dunia.... 

Inilah jawapan pemimpin tersebut - "Sekiranya saya ditakdirkan mati apabila menjalankan pembedahan ini, saya rela dan biarlah saya mati di tanah air saya sendiri dan biarlah di tangan anak bangsa saya sendiri".

Adakah sesiapa yang waras yang sanggup menyoalkan atau mempertikaikan jiwa dan kemelayuan seorang pemimpin macam ini???

1 comment:

  1. Tulisan ini pada asalnya adalah tulisan saya sendiri (Naushad b Noor Ali) hasil dari sembang saya dengan makcik tersebut. terima kasih kpd sdra kerana telah mengkongsikan tulisan ini di blog saudara.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers