Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Friday 13 July 2012

Artis-artis Dipergunakan Untuk Perjuangan Lapok Mmenentang Keselamatan Negara.. @abby_abadi112 @hairieothman


Kasihan pula melihatkan artis-artis yang baru nak bertatih dalam dunia politik yang penuh pancaroba ini. Sungguh-sungguh mereka ini dipergunakan oleh PAS untuk kepentingan politik.

Perkara-perkara asas yang telah pun mengalami proses pencerahan cuba diungkit-ungkit semula. Berapa lama mereka mengkaji akta keselamatan dalam negeri selama mereka bergelar artis? Berapa lama pula mereka mengetahui perkara tersebut setelah menjadi ahli politik?

Semua fakta hanya mereka kutip dan dengar dari pemimpin-pemimpin totot PAS yang penuh dengan fitnah dan penipuan. Rasanya, inilah cara PAS mahu beri proses orientasi kepada ahli-ahli barunya... Mulakan dengan protes lapok, sedangkan PAS sendiri sudah tahu perkara ini tidak lagi perlu diungkit!

Media Kedah mengulas mengenai kebobrokan artis-artis ini kononnya mereka lebih mengetahui dari orang lain!

Memang Lawak la bila pemimpin-pemimpin PAS dah tak mampu nak menarik perhatian orang ramai depa dah guna artis yang dipinggirkan peminat untuk menarik perhatian untuk menyokong PAS.

Terbaru 3 artis yang dah tak populor digunakan PAS menarik perhatian orang sekeliling untuk menyertai demonstrasi bantahan ISA yang diadakan di Kem Kemunting Taiping Perak (KEMTA).

Dalam demonstrasi berkenaan Abby Abadi yang sebelum ini pernah memegang watak anggota polis di dalam beberapa drama dan filem di Malaysia mempersoalkan slogan Polis Malaysia Mesra, Cepat dan Betul dan Hairie Othman yang pernah memegang watak Leftnan Adnan dalam filem Leftnan Adnan menyatakan Akta ISA adalah akta Zalim.

Ternyata sekali tindakan Abby Abadi mempersoalkan slogan Polis adalah tidak wajar. Ini menunjukan Abby Abadi tidak pernah menjiwai peranan polis ketika memegang watak sebagai anggota polis ketika berlakon sebelum ini dalam drama dan filem.

Sekiranya Abby dan Hairie menjiwai watak anggota keselamatan yang mereka lakonkan pasti mereka berdua akan memahami apa itu fungsi anggota keselamatan di dalam menjaga keselamatan Malaysia yang tidak pernah orang lain hadapi. Sebagai satu badan berunifom yang dipertanggungjawapkan oleh rakyat Malaysia menjaga keselamatan mereka memikul satu tanggungjawap yang cukup besar demi memastikan rakyat Malaysia dapat tidur dengan nyenyak, dapat hidup dalam keadaan aman yang tidak di ancam dan menjaga keharmonian setiap masyarakat di dalam ancaman dari pihak yang cuba menghuru-harakan keamanan Malaysia.

Apakah sebelum menyertai demonstrasi itu, Abby dan Hairie tak muhasabah diri dahulu ka sebelum terikut mainan politik kotor pakatan haram?

Siapa Abby dan Hairie mahu mempertikai tanggungjawap yang rakyat telah berikan kepada polis untuk menjaga keselamatan mereka?

Kenapa pakatan haram yang mempertikai ISA mengapa tidak majoriti rakyat Malaysia? (minta muhasabah diri)

Apa yang di lakukan Pakatan Haram hanyalah kepentingan politik semata-mata. Sekiranya Abby dan Hairie masih belum mempercayai apa yang di perkatakan, Pisau Kedah syorkan Abby dan Hairei berjumpa dengan seorang bekas hard core perjuang PAS yang pernah di tahan di bawah akta Isa, Cikgu Zainol penulis buku Air Mata Bumi Memali, buku yang di haramkan kepada ahli PAS untuk membacanya sehinggakan darahnya telah di halalkan PAS setelah membongkar penipuan individu pemimpin dalam PAS.

Selain penulis buku Air Mata Bumi Memali, Cikgu Zainol pernah menjadi penulis Harakah, Ketua Pemuda PAS Padang Terap dan pernah menjadi Exco Pemuda PAS Kedah. Cikgu Zainol juga pernah berjuang di Afghanistan sehingga digelar perjuang muhajidin.

Klik sini kalau Abby dan Hairie nak tahu serba sikit tentang Cikgu Zainol.

Cikgu zainol rasanya boleh memperjelas bagaimana dia di tangkap di bawah akta ISA, apa kesalahannya, bagaimana peranan pakatan haram di dalam keadaan keselamatan negara secara terperinci.

Abby dan Hairie kalau nak cari Cikgu Zainol, carilah di Kedah, sekitar Sik. Itu pun kalau raya diri ikhlas dalam perjuangan rakyat dan bukannya kepentingan diri dalam politik. Tetapi harus diingat Abby dan Hairei kena cari sendiri kerana pemimpin PAS Kedah tidak akan membawa Abby dan Hairei berjumpa dengan Cikgu Zainol.


Kena diingat polis bukannya memikir hak seorang individu, polis memikirkan hak majoriti rakyat yang mahukan keselamatan mereka, tempat tinggal mereka dan negara mereka dari diancam mengunakan pelbagai platform yang boleh di pergunakan.

Seorang lagi artis, Leman raja lawak. Malas la nak komen pasal dia ni.. Dengan orang dia boleh la tipu, tapi dengan Allah S.W.T tak dapatlah dia nak tipu, kerana Allah S.W.T Maha Mengetahui.

Diharapkan Leman dapat menutup keaiban ibunya dahulu. Apakah benar apa yang di ceritakan orang kampung disekeliling rumah Leman dengan perubatan yang telah dilakukan ibunya.

Rasanya Leman perlu perjuangakan nama baik ibunya dahulu. Apakah cerita yang khabarkan tentang perubatan ibunya itu adalah benar atau fitnah sebelum bermegah diri dalam perjuangan politik.


3 comments:

  1. X PAYAH BAGI PUBLISITI LAH KAT PENCACAI 3 ORG TU..KORANG TGK LAH BILA 3 PENCACAI NI DAH X BOLEH DIPAKAI LAGI PAS AKAN CARI ORG LAIN..KO TGK BOB DENGAN AISYAH...DAH EXPIRED DAH..SEKARANG NI YG TGH HOT SI ABBY LAH..

    ReplyDelete
  2. Hanya org bodoh sahaja yg sanggup di pergunakan.

    ReplyDelete
  3. artis2 ni dah tak laku.. sekarang dah jatuh miskin sebab diabaikan oleh parti sendiri.. tengah tak ada kerja, merayu ke sana sini.. kesian!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers