Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Thursday 4 October 2012

Puaka Niring : Misteri Tentera Jepun Berperang Walaupun Perang Dunia Telah Tamat...


Kisah misteri Onoda yang berjuang selama 30 tahun di hutan Selama 30 tahun dia berjuang TANPA MENGETAHUI perang berakhir.

Leftenan Onoda ni adalah komando elit tentera Jepun masa perang dunia kedua dulu. Pada december 1944, Onoda telah dihantar ke Filipina untuk conduct misi gerila lawan Amerika. Jadi serangan terus berlaku dan sampai satu tahap pasukan Onoda terputus terus hubungan dgn markas tentera Jepun dan dia pun terus berada dalam hutan.

Disebabkan terputus hubungan dengan tentera Jepun, Onoda tidak tahu bahawa perang sudah tamat dan dia berada di dalam hutan selama 30 tahun dengan team-team mereka.

Kerajaan Filipina pernah bagi tau mereka dgn loud speaker kat tepi hutan, taburkan risalah tamat perang dari udara, tapi kedegilan dan semangat kental Onoda dan teman2nya tetap tak percaya, mereka percaya itu hanyalah propaganda Amerika dan mustahil Jepun kalah perang. bayangkan 30 tahun..

Onoda hanya akan menerima perintah daripada komander dia sahaja, dan nasib baik ada yang masih hidup dan menjelaskan apa yang berlaku. Dalam 30 tahun Onoda berada di dalam hutan dan tidak tahu bahawa perang tamat, dalam masa itu dia banyak kali bertempur dengan polis dan total orang awam yang terbunuh selepas perang adalah 10 orang. Teman2 dia turut terkorban kerana bertempur dengan polis dan hanya tinggal onoda seorang.

1 comment:

  1. bodoh punya artikel.tak membina langsung.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers