Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Friday 28 December 2012

Awwww…Lainya Muka Adam Adli Sekarang Nyahhhh…


Ketika ini, sekumpulan golongan Cina sedang berhimpun di Dataran Merdeka bagi melancarkan Kempen Mogok Lapar mereka selama 100 jam.

Kempen itu telah dihadiri kurang dari 60 orang dan ternyata tidak mendapat sambutan dari ramai pihak.

Pada fikiran mereka, perjuangan yang ingin mereka bawakan dalam Perhimpunan Hijau itu adalah semata-mata mahukan pihak kerajaan mendengar suara mereka yang mahukan kilang pemprosesan atau loji nadir bumi Lynas di Balok, Pahang dihentikan serta-merta.

Kalau mereka begitu prihatin dengan isu alam sekitar, mengapa mereka tidak meminta pemimpin DAP Perak yang mendapat tanah balak di Kelantan agar jangan merosakkan alam dengan menebang balak-balak berkenaan?


Kata mereka, loji tersebut mampu memberikan kesan yang buruk kepada alam sekitar walhal kerajaan sudah pun menjalankan kajian bahawa tiada kesan buruk yang akan menimpa alam sekitar mahu pun manusia.

Jadi, kedegilan golongan ini telah memaksa mereka untuk mengadakan 'demontrasi' kecil iaitu untuk tidak makan bermula hari ini sehingga jam 12.30 tengah hari pada 1 Januari 2013 nanti.

Dalam 'kerancakan' kelompok ini yang berbicara mengenai hasrat hati mereka, muncul seorang anak Melayu yang 'terkenal' kerana keberaniannya dalam menentang usaha murni kerajaan membangungkan kehidupan rakyat Malaysia.

Aktivis mahasiswa, Adam Adli hanyalah satu-satu atau bahasa mudah difahami hanya seorang sahaja bangsa Melayu yang hadir bagi menyokong perhimpunan itu.

Persoalannya, apakah fungsi dan peranan Adam dalam hal atau perhimpunan itu?

Ternyata, selepas sekian lama tidak mempunyai sebarang perhimpunan dan acara yang membolehkan Adam untuk menyerlahkan dirinya, dia agak berani untuk menempel seketika bersama pengikut-pengikut Perhimpunan Hijau.

Adam dengan lantang bersuara mengucapkan tahniah kepada golongan Cina ini kerana berjaya mengadakan perhimpunan seperti itu demi mendapatkan perhatian dari pihak kerajaan.

"Tahniah dan saya terharu dengan usaha rakan-rakan yang berani mengadakan perhimpunan seperti ini selepas beberapa bulan perhimpunan lain diadakan. Tak mungkin saya dan anak-anak saya nanti mampu membalas budi dan jasa rakan-rakan yang tidak terhingga ini.

"Ucapkan tahniah kepada diri kita sendiri, kerana telah berjaya menjadikan Dataran Merdeka ini sebagai tempat mengekspresikan perasaan dan tindakan ini. Hari ini, seluruh dunia melihat kita dan melihat usaha kita," kata Adam ketika dijemput memberikan ucapan sewaktu 'pembukaan' perhimpunan tersebut.


Melalui ucapan-ucapan yang dikatakan oleh Adam, dengan jelas kehadiran Adam hanyalah untuk menarik perhatian dan menjadi tempelan sahaja dalam misi merealisasikan usaha pengikut Perhimpunan Hijau: Kempen Mogok Lapar. 
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.











5 comments:

  1. muka bapok kelas E...

    ReplyDelete
  2. Melayu bodoh...bukan salah ibu mengandung,tapi salahkan diri sendiri x sedar diri...

    ReplyDelete
  3. kelas ko adlina..!!! Kalau letak klip rambut dan bulu mata palsu ala2 rozita che wan..prghhh meletop..kebabomm..!!!

    ReplyDelete
  4. info klakor..
    kantoi mogok lapor..
    http://shar.es/hRjeH

    ReplyDelete
  5. aadam adli...kenapa ko bodoh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers