Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Thursday 3 October 2013

PRK DUN Sungai Limau 4 November 2013!!!


Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau akan diadakan pada 4 November 2013 dan tarikh penamaan calon pula ditetapkan pada 23 Oktober 2013.

Perkara itu diumumkan oleh Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof selepas mempengerusikan mesyuarat khas mengenai PRK DUN Sungai Limau di sini, hari ini.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian Ahli Dewan Undangan Negerinya (ADUN), yang juga merupakan bekas Menteri Besar Kedah, Tan Sri Azizan Abdul Razak.

Azizan, 69, yang menjadi Menteri Besar Kedah sejak Mac 2008 hingga PRU13 Mei lalu, meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar pada 26 September.

Allahyarham meninggal dunia akibat jangkitan kuman dan kegagalan organ dalaman yang pelbagai, setelah lebih empat bulan mengalami masalah kesihatan yang serius.

Bekas Pesuruhjaya PAS Kedah itu meninggalkan dua orang isteri, 14 anak dan enam cucu.

Pada PRU13, Azizan mempertahankan kerusi DUN Sungai Limau yang dimenanginya sejak 1995 dengan menewaskan sepupu beliau Fazillah Mohd Ali yang mewakili BN, dengan majoriti 2,774 undi.

Berikut adalah tarikh penting yang ditetapkan SPR mengenai PRK DUN Sungai Limau:

Tarikh keluar writ – 3 Oktober 2013

Notis pilihan raya – 4 Oktober 2013

Penamaan Calon – 23 Oktober 2013

Tarikh mengundi – 4 November 2013
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers