Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Saturday 26 October 2013

Tanda-tanda Kekalahan Pas Di #PRKSgLimau!!! #BeraniHijrah


Tengah-tengah syok-syok pusing-pusing dalam kawasan DUN Sg. Limau, Yan, Kedah ternampak plak bendera Pas tunduk menyembah bumi di tengah-tengah sawah padi. Macam tanda-tanda bakal kekalahan Pas saja dalam PRK kali ini.

Walaupun semua maklum kawasan DUN Sg. Limau ini adalah kubu kuat Pas sejak Ustaz Azizan memenanginya pada tahun 1995 sehingga tahun 2013 setelah Uztaz Azizan meninggal dunia baru-baru ini. Hampir 20 tahun Pas mewakili penduduk Sg. Limau, ditambah pula kawasan pernah menjadi kawasan Menteri Besar Kedah.

Kini sudah ada tanda-tanda pengundi di sini mahukan perubahan dan pembangunan. Semua ini hanya boleh dilakukan jika DUN dan Parlimen seiring diwakili oleh wakil rakyat dari kerajaan BN. Ini kerana DUN Sg. Limau berada dalam Parlimen Jerai yang diwakili BN dan semolek-moleknya Sg. Limau ini diwakili oleh wakil rakyat dari BN.

Pada PRK kali ini gabungan Pakatan Rakyat menampakkan kerapuhannya apabila hanya membiarkan Pas berjuang berseorangan bila mana jentera dari PKR dan DAP tidak kelihatan membuka pondok panas mereka. Sedangkan Pas pasti akan menghantar bala tenteranya jika PRK berlaku di kawasan DAP.

Ini dibuktikan lagi dengan kurangnya sambutan yang diberikan pengundi dari penyokong Pas sewaktu ceramah-ceramah diadakan walaupun yang memberikan ceramah itu adalah pemimpin tertinggi Pakatan.

Mungkin kali ini satu kejutan besar bakal berlaku di negeri Kedah bermula dengan Sg. Limau. Mungkin rakyat sudah mula melihat bukti apa yang telah dilakukan oleh kerajaan negeri Kedah di bawah pimpinan Mukhriz Mahathir adalah manifestasi daripada janji yang telah BN nyatakan. Atau juga mungkin rakyat tempatan mula melihat bahawa pembangunan dari segi rohani dan jasmani itu amat perlu jika mahu melihat sesuatu kawasan itu terus maju seperti kawasan lain.

Sama-sama kita nanti 4hb nanti apakah ini semua bakal diterjemah oleh rakyat Sg. Limau melalui peti undi.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers