Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Tuesday 11 February 2014

Bab 1 : Syaitan Yang Menyamar - Siapa Teressa Cock Sebenarnya Dalam Isu Goldsino???





Siapa sebenarnya Teressa Cock???? Korang mesti teringat Teressa Cock ini seorang pemimpin kanan DAP yang juga Ahli Parlimen Seputeh. Gua sempat menjengah ke sebuah blog pembangkang sendiri yang mengkritik bahkan menyatakan Teressa Cock ini seorang manusia bertopengkan syaitan bila mana beliau juga dikatakan sebagai pemimpin Pembangkang dari pakatan Rakyat yang juga menggunakan jawatan dan pangkat yang disandangi untuk merompak hasil bumi negeri Selangor bukannya ikhlas mahu berkhidmat untuk rakyat atau membantu penduduk Selangor.

Di bawah ini gua lampirkan artikel penuh yang telah gua alih bahasa atau "translate" dari artikel asal dalam bahasa inggeris kepada bahasa yang korang senang faham. Selamat membaca....

Bab 1: Syaitan Yang Menyamar - Siapa TERESA KOK Sebenarnya

Berita yang paling sensasi di alam siber dan semua portal media hari ini ialah mengenai Teresa KOK, yang juga salah saeorang daripada pemimpin tertinggi DAP, Ahli Parlimen, Exco Pelaburan dan Perindustrian di Selangor dan ahli perniagaan. Segalanya bermula apabila dia memuatnaik klip yang dipanggil "onederful" yang boleh dipanggil sebagai "Satira Politik" dan disiarkan dalam You Tube sama sekali tidak mengejutkan saya. Kaedah ini memang semuanya sudah pra-dirancang dan diketuai oleh pemimpin-pemimpin tertinggi DAP awal lagi selepas Mesyuarat CEC 2012. Beberapa rancangan telah dirangka. Ini adalah salah satu daripada rancangan sampingan bagi DAP termasuk dengan pemimpin negeri yang bukan memihak kepada Dinasti Lim.

Diambil daripada teori dialektik, akhirnya DAP telah melancarkannya. Jika anda mengikuti setiap pergerakan pemimpin tertinggi DAP dan komen mereka, anda dengan mudah boleh melihat peranan mereka (pemimpin DAP) dan kejayaan mereka melancarkan teori ini. Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai dialektik dari internet. Kaedah yang paling berbahaya diamalkan dalam politik. Pergerakan dialektik telah diharamkan di negara-negara Eropah sejak abad yang lalu. Sekarang DAP cuba untuk membawanya ke Malaysia. Ia adalah langkah terdesak untuk menutup satu masalah dengan masalah lain. Mereka bermain dengan sentimen bangsa dan agama adalah salah satu daripadanya.

Kembali kepada Teresa KOK, dia sentiasa kelihatan bercakap tentang integriti. Hero syok sendiri dan juara anti rasuah kononnya. Biar saya memberitahu anda siapa Teressa KOK sebenarnya. Mengapa dia tidak lebih hanya sebagai ahli undang-undang negeri dan sebagai ahli parlimen.

Teresa KOK tidak dilihat sebagaimana yang dia kelihatan di khalayak ramai. Beliau seolah-olah menjadi ahli politik yang bersih. Adakah anda tahu dia mempunyai proksi selama ini? Tan Sri Khalid telah membangkitkan perkara ini sebelum PRU13 kepada pemimpin tertinggi DAP. Ini mengakibatkan beliau tidak bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) semasa PRU13. Dalam bab ini, saya akan mendedahkan salah satu penyelewengan dan amalan rasuah Teressa Kok. Ia berkaitan penyerahan projek kepada sebuah syarikat asing bernilai RM1 bil ke atas 2 (dua) bidang tanah di Dengkil dan Kuala Kubu Bahru yang terletak di daerah Sepang dan Hulu Selangor.


Selangor Foundation yang dikenali sebagai Yayasan Selangor memiliki dua bidang tanah yang terletak di Dengkil dalam daerah Sepang dan Kuala Kubu Bahru dalam daerah Hulu Selangor. Tanah yang terletak di Dengkil, Pt. 39693 berkeluasan 15.17 ekar disewa kepada sebuah sekolah agama swasta dengan sewaan RM25 ribu sebulan. Manakala tanah di Kuala Kubu Bahru, Pt. 521 disewakan kepada PLKN (Pusat Latihan Khidmat Negara) yang terdapat 2 kem di atasnya dengan bayaran sewaan sebanyak RM700 ribu sebulan dan merupakan penyumbang tertinggi pendapatan untuk Yayasan Selangor. Kedua-dua tanah bersaiz seluas kira-kira 40 hingga 50 ekar.

Pada 14 Disember 2011, Yayasan Selangor telah menerima “Surat Tunjuk Minat” daripada sebuah syarikat asing bernama Goldsino Investment Development Limited yang berpangkalan di Zhuhai, China untuk memulakan projek “Loji Janakuasa Solar Photovaltaic” di atas kedua-dua tanah yang disebutkan tadi. Cadangan untuk memajakkan tanah itu adalah selama 25 tahun dan projek ini dianggarkan bernilai sehingga RM 1 bilion. Dalam mesyuarat pertama, 2 wakil dari Goldsino Investment Development Limited telah hadir dan mereka menyebut bahawa mereka tahu dan kenal siapa Teresa KOK.

Fakta menarik yang dinyatakan di dalam “Surat Tunjuk Minat” daripada Goldsino Investment Development Limited kepada Yayasan Selangor ialah "kami ingin merakamkan penghargaan tulus ikhlas kepada Yayasan Selangor kerana menjemput kami untuk mengambil bahagian bagi projek di atas" menunjukkan bahawa perbincangan awal telah dibuat diantara Teresa KOK dengan wakil-wakil dari Goldsino Investment Development Limited (merujuk kepada KOK Chee Keong, Pengarah Goldsino Investment Development Limited [Malaysia]).




Pada 19 Disember 2011, Hafidah Haron, Pemangku Pengurus Aset Kanan dan Pembangunan di Yayasan Selangor telah mengeluarkan memo dengan profil Goldsino Investment Development Limited kepada Pegawai Undang-Undang Yayasan Selangor untuk menjalankan “conducting search of company” atau "menjalankan pencarian syarikat". Pada 22 Disember 2011, Yayasan Selangor telah mengeluarkan "Surat Tunjuk Minat" (LOI) kepada Goldsino Investment Development Limited ditandatangani oleh Raja Amir Shah, Timbalan Pengurus Besar yang dilantik oleh Dato 'Seri Anwar Ibrahim dan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Pada jam 10.00 pagi 27 Disember 2011, Yayasan Selangor telah mengadakan pertemuan dengan Goldsino Investment Development Limited di Bilik Mesyuarat Yayasan Tower Selangor. 8 orang pegawai mewakili Yayasan Selangor dan KOK Chee Keong sahaja sebagai wakil Goldsino Investment Development Limited. Memorandum Persefahaman (MOU) telah dibuat dalam pertemua itu dan berbincang mengenai bagaimana menguruskan isu-isu yang berkaitan dengan Tenaga Nasional Berhad (TNB).

"Surat Tunjuk Minat" (LOI) telah diserahkan kepada Presiden Goldsino Investment Development Limited dalam mesyuarat pada 28 Disember 2011. Penyerahan "Surat Tunjuk Minat" (LOI) dalam masa yang singkat ini membuktikan bahawa projek ini telah diberikan berdasarkan kaedah Rundingan Terus. Tiada sebarang tender terbuka yang diiklankan dalam laman web Yayasan Selangor yang berkaitan dengan projek ini. Sehingga hari ini, tidak ada perbincangan lanjut dibuat ke atas keuntungan yang diperolehi oleh Yayasan Selangor selepas majlis penyerahan kedua-dua tanah untuk Goldsino Investment Development Limited.

Apa yang paling menghairankan saya adalah, cadangan membina “Projek Solar” seolah-olah sesuatu yang mustahil kerana Selangor tidak mempunyai sebarang masalah kekurangan bekalan elektrik. Kaedah Rundingan Terus dalam projek ini adalah bertentangan dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat mengenai rasuah dan penyelewengan. Apakah hubungan antara Goldsino Investment Development Limited dengan Teresa KOK? KOK Chee Keong tidak menyatakan dengan jelas bahawa beliau mengenali Teresa KOK dengan baik dalam mesyuarat itu. Saya akan menghuraikan lebih lanjut mengenai Bab seterusnya dan melampirkan beberapa dokumen sebagai bukti terhadap Penggelapan dan Rasuah yang dilakukan oleh Teresa KOK. Kita patut melihat secara mendalam sifat hipokrit Teressa KOK meski pun untuk melihat keikhlasan beliau. Siapa KOK Chee Kheong? Cuba kenali siapa beliau sebenarnya dan anda akan memahaminya........

Untuk membaca artikel asal dalam versi bahasa inggeris korang boleh rujuk  KLIK SINI DAPInsider

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers