Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Wednesday 30 April 2014

Tengku Adnan Kena Balun Pasal "Kroni"??? @NajibRazak


Kroni... Kroni... Kroni... Kroni... Kroni... 

Jenuh cytro Pro BN dok balun pemimpin pembangkang pasal menerapkan unsur kroni dalam parti terutama dalam PKR, Pas dan DAP. Tapi nampaknya unsur kroni pun makin tumbuh berakar dalam UMNO Putrajaya seperti mana yang pernah disebutkan oleh Sangkakalajari9 dalam tulisan beliau sebelum ini (KLIK SINI). Apa nak jadi la....
"Tapi sekarang kita dapat lihat bahawa dalam UMNO juga telah wujud perkara yang sama iaitu menyusun anak isteri dalan parti dan kejadian ini biarlah Sangkakala katakan berlaku di kawasan Putrajaya."
"Dengar cerita anak kepada Setiausaha Agung telah ditempatkan dalam satu persatuan dimana ianya adalah platform untuk menempatkan diri dalam politik di kemudian hari."
"Isteri pula tidak mempunyai jawatan dalaam bahagian tetapi kini ada dikalangan ahli jawatankuasa bahagian merungut bahawa keputusan untuk sesuatu perkara terletak di tangan isteri pemimpin ini."
"Alamak, ini sudah membuatkan pemimpin setempat terutamanya orang orang di bahagian tersebut naik angin dan sudah mula rasa meluat dengan tindak tanduk isteri pemimpin ni."
Daripada berita yang di bawa angin dikatakan pemimpin tertinggi sayap ada melahirkan rasa tidak puas hati pasal terdapat unsur-unsur "KRONI" dalam sebuah unit dalam Bahagian Putrajaya yang dikatakan adik-beradik penuh dok isi jawatan dalam unit tersebut. Tapi takkan nak marah kot kalo ada yang dok isi "KRONI" adik-beradik sebab Ku Nan pun dok isi anak-beranak dan orang rumah kat Bahagian Putrajaya seperti yang dikatakan oleh blogger tadi kan. So, "fair and square" la. Kalo nak dikupas, hampir semua Unit atau Biro kat Putrajaya ni penuh dengan kroni masing-masing. 

Jadi, Ku Nan tak boleh la nak salahkan atau nak marah pada sesiapa kalo ada orang lain menggunakan unsur-unsur "KRONI" melainkan kalo beliau sendiri tidak menggunakan kaedah tersebut. Bukan apa, nanti impak dan tempiasnya akan kena kat PM dan isteri PM balik bila dah ada yang dok sebut-sebut ada "Rosmah Ke2" kat Bahagian Putrajaya. Kan nama Rosmah jugak yang busuk nanti. Dah la nama Rosmah diburuk-burukkan oleh pembangkang dengan macam-macam cara dan macam-macam isu. Takkan kita penyokong kerajaan nak tambah plak "damage" yang dok ada. Patutnya sama-sama bantu PM. Ini la yang orang tua-tua dulu pernah kata "kerana nila setitik rosak susu sebelanga".

Banyak gak cerita yang dok sampai kat lubang telinga ni pasal unsur "KEKRONIAN" yang makin subur di Bahagian Putrajaya nie. Apa pun nanti-nanti la kita sembang-sembang lagi.

p/s : takkan nak tegur pun tak boleh kan.... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers