Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Monday 22 August 2011

Akhbar Indonesia Mohon Maaf Kerana Memfitnah PM Dan Keluarga

Akhbar Kompas merupakan salah satu akhbar utama di Indonsia akhirnya memohon maaf di atas kesilapan mengeluarkan artikel berunsur fitnah terhadap Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak dan keluarga beliau berkenaan beberapa tuduhan yang telah dimanupulasi oleh pihak pembangkang di Malaysia dengan niat untuk menjatuhkan kredibiliti PM.

Akhbar Kompas pada 4hb Ogos lalu telah mengeluarkan laporan mengaitkan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansur dengan dengan sebuah syarikat perniagaan, yang telah dinafikan kebenarannya dan laporan berkaitan dengan cincin berlian yang dipesan oleh Rosmah Mansur berharga AS$24 juta (RM 72 juta). Permohonan maaf itu juga merujuk kepada laporan kononnya bakal besan PM mempunyai hubungan dengan Mafia Rusia.


"Atas berita tersebut, Pemimpin Redaksi Kompas Rikard Bagun, Sabtu 20 Ogos Jakarta, secara khusus menyatakan permintaan maafnya kepada Ketua Kerajaan dan keluarga." Kata Rikard dalam akhbar Kompas Ahad. Permohonan maaf itu terkandung di perenggan 10, muka surat 10 dengan laporan "PM Najib Razak : Demokrasi Juga Terjadi Di Malaysia" tulisan wartawan kanan Kompas Jimmy S. Harianto.

Dengan keluarnya kenyataan rasmi akhbar Kompas ini sudah tentu memberi tamparan hebat buat Pakatan Rakyat dan penyokong-penyokongnya yang selama ini begitu ligat menabur fitnah terhadap keluarga PM terutama kepada Rosmah. Untuk menutup malu mereka setelah kebenaran isu cincin berlian ini diperjelas akhbar Kompas, sudah pasti mereka akan menggunakan taktik lama lagi kuno iaitu "Akhbar Kompas ini pasti sudah dibayar oleh Najib untuk mengeluarkan kenyataan tersebut..."

1 comment:

  1. Assalam Bro

    Itu semua sebab ada manusia perosak yang lepas bebas untuk mengutuk negara sendiri sebab tidak dapat jawatan PM...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers