Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Tuesday 23 August 2011

Dr. Asri Minta Orang Agar Agensi Agama Terbuka... Beliau Sudah Terbuka Kah?...

Hari ini dalam The Malaysian Insider, Dr. Asri meminta agar agensi agama bersikap terbuka menerima pandangan pihak lain dan bukan hanya memaksa orang menerima pandangan satu hala mereka sahaja (Klik Sini). Kenyataan beliau merujuk kepada kes serbuan gereja di Damansara Utama. 


Kenyataan sinis ini mungkin kesan daripada peristiwa JAIS membuat tangkapan ke atas beliau atas tuduhan mengajar agama tanpa tauliah sedangkan menurut beliau, sijil-sijil beliau yang berjela-jela bukan setakat menara gading tetapi pernah menjadi mufti sebuah negeri sebagai bukti bahawa beliau sudah lebih daripada layak. Apa perlu lagi kebenaran tauliah mengajar daripada JAIS.

Sejak kebelakangan ini dapat di lihat beberapa kenyataan Dr. Asri ini yang bertentangan dengan pendapat ulama lain di Malaysia. Adakah kenyataan Dr. Asri sahaja yang betul dan benar tanpa ada kesilapan atau kekhilafan. Adakah kenyataan ulama lain yang bertentangan dengan apa yang dikatakan Dr. Asri adalah salah semata-mata. Dr. Asri juga manusia biasa yang mungkin ada melakukan kesilapan dan kekhilafan dalam mengeluarkan sesuatu kenyataan kerana beliau bukanlah maksum seperti Rasullullah.

Jika diperhatikan sejak kebelakangan ini The Malaysian Insider dan Malaysiakini seringkali memetik kenyataan Dr. Asri jika sesuatu isu tersebut berkaitan agama. Sudah semestinya kenyataan tersebut sama ada menyebelahi dua portal ini secara langsung atau secara tidak langsung kepada pembangkang. Jika terdapat kenyataan yang tidak menyebelahi mereka, kenyataan Dr. Asri ini akan dibiarkan dan dipendam begitu sahaja. Jadi, berhati-hatilah jika membaca kenyataan Dr. Asri di portal-portal seperti ini. Jangan diterima bulat-bulat kerana Malaysia juag mempunyai ramai lagi ulama' lain yang boleh memberi pandangan dan fatwa yang tepat dan benar.

Dr. Asri juga manusia biasa yang juga melakukan kesalahan dan kesilapan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers