Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Saturday 4 February 2012

Anuar Reform, Unspinners tun faisal dot com Anggap Isu Selesai...

Isu pengkhianat dan musuh dalam selimut memang suatu isu yang berat. Dalam semua gerak kerja pilihan raya, termasuk gerak gempur dan memasang bendera dan psoter pun kita kena berhati-hati, apa lagi dalam dunia perang siber yang penuh muslihat dan `kawan makan kawan'. Cuma macam yang saya pernah sebut, kita tidak mungkin tahu semua perkara dan semua perancangan. Ada perkara yang kita tidak perlu tahu pun. Apa yang penting, kita semua perlu fokus dengan tugas dan peranan kita dalam gerak kerja menghadapi PRU13 dan bekerja sebagai satu pasukan. Setiap sumbangan walaupun sekecil mana, tetap penting untuk UMNO dan BN. 


Trojan horse!
 WEDNESDAY, 01 FEBRUARY 2012

CATATAN ANUAR MOHD NOR - Tuduhan dan raungan BLOG UNSPINNERS terhadap saya Anuar Mohd Nor semakin menjadi-jadi dengan 2 pameran artikel yang menuduh saya sebagai agen PKR yang membocorkan rahsia dan strategi UMNO dalam berperang. Sebenarnya hak kebebasan bersuara tidak memuatkan hak untuk kita menuduh dan membuat fitnah. Budaya sebeginilah yang sebenarnya mahu diajukan kepada semua agar politik negara ini menjadi lebih matang dan lebih berintegriti.
(sedang menulis ini – saya dimaklumkan bahawa laman blog tersebut telah menarik balik tulisan tersebut pada capaian :

sesuatu yang amat menghairankan) Namun kerana sedang menulis, saya akan terus menulis dengan pendekatan yang berbeza.
Saya hadir pada satu program yang diminta oleh pengelola program itu untuk dirahsiakan. Saya merahsiakan dan tidak menulis mengenai program tersebut kerana turut dan hormat kepada pihak pengelola tersebut. Namun kehadiran saya pada program RAHSIA itu dicabar sebagai risikan untuk membocorkannya pada Pakatan Rakyat. Tuduhan ini seakan satu raungan kemarahan – oleh penyelia blog tersebut lantas turut menghentam Ketua Penerangan UMNO dengan cara yang tidak berhemah.
Namun dalam kemarahan penyelia laman tersebut beberapa laman pro UMNO tampil membela saya. Saya ucapkan terima kasih kerana mereka juga faham mengenai tulisan berhemah dan berintegriti. UMNO tidak mengajar kita untuk memaki hamun, menulis dengan kemarahan melampau, menggunakan perkataan-perkataan lucah. Namun kehadiran laman-laman yang gemar mencarut dan menggunakan perkataan lucah menjatuhkan integriti dan imej UMNO sebagai pemerintah negara ini. Antara laman yang turut membela saya adalah :
saya berterima kasih. Namun yang penting bagi saya adalah untuk kekal menjadi peneraju perubahan dalam UMNO sesuai dengan matlamat transformasi politik yang mahu dilaksanakan oleh PM Najib. Saya tidak akan akur kepada laman pro UMNO yang mahu kita kekal dengan cara ortodoks, cara lama dan usang. Saya sering menganggap diri saya sebagai salah seorang revolusioner media kerana penglibatan saya dari awal lahir media alternatif ini. Oleh itu pengalaman adalah sandaran saya.
Sebenarnya banyak lagi yang mahu saya coret namun kerana terpadamnya artikel dari blog unspinners – maka saya pendekkan tulisan ini agar ia persengketaan tidak berpanjangan. Namun cabaran debat antara saya dnegan penyelia unspinners – tetap saya terima.

Sumber - TunFaisalDotCom

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers