Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Friday 3 February 2012

VIDEO LUCU: Promo Kreatif Dari TV3…Shah Rukh Khan Nyanyi Lagu Bumi Putra Rockers!



Iklan promo yang sering disiarkan di stesen televisyen tempatan selalunya agak membosankan, terlalu bersifat konvensional dan tidak kontemporari.

Ini berbeza jika kita melihat stesen televisyen asing…tak payah pergi jauh, Indonesia pun dah cukup.

Mereka cukup kreatif dalam menghasilkan promo sesebuah rancangan hinggakan penonton tak sabar untuk menyaksikan tayangan sesebuah program yang bakal ditayangkan.


Namun penulis ‘tabik spring’ kepada tenaga kerja TV3 yang berjaya menghasilkan sebuah promo menarik, yang boleh disifatkan satu pemikiran ‘di luar kotak’.

Ia cumalah promosi mengenai filem-filem Hindustan yang bakal ditayangkan di slot Panggung Sabtu dalam stesen TV mereka pada bulan Februari ini.

Yang menariknya, mereka menggunakan sebuah lagu popular sekitar 90-an nyanyian kumpulan Bumi Putra Rockers (BPR) berjudul Dari Sinar Mata untuk ‘menterjemahkan’ promo mereka itu.

Dengan menggunakan teknik suntingan, promo itu menunjukkan beberapa pelakon terkenal Hindustan seperti Datuk Shah Rukh Khan dan Raj Kapoor seolah-olah sedang menyanyikan lagu slow rock tersebut, lucu dan sungguh kreatif!

2 comments:

  1. Tak menarik langsung! mana ada kreatif? porah chitt!

    ReplyDelete
  2. kteatif itu sesuatu yang subjektif...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers