Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Friday 29 March 2013

Gempar!!! Kerana Insiden Lahad Datu, Halau Semua Orang Sulu Dari Sabah???...


Insiden pencerobohan tentera diraja Sulu di Sabah bulan lepas, selain membuka mata masyarakat tentang kelemahan kawalan keselamatan oleh pihak tentera di sempadan negara kita, turut mencetus persoalan tentang kesetiaan masyarakat Sulu terhadap persekutuan Malaysia, terutama yang tidak mempunyai dokumen rasmi.

Kenyataan ini setelah melihat begitu banyak bukti menunjukkan salah satu kejayaan pencerobohan ini ialah kerana kerjasama yang diberikan masyarakat Sulu Sabah kepada tentera diraja Sulu dari Filipina dan Pakatan Rakyat bimbang kejadian sama akan berulang lagi di masa hadapan jika puak Sulu ini masih berada di Sabah.

Sudah tentu Pakatan Rakyat bimbang, kerana kita tidak mahu mewarisi sekumpulan masyarakat yang cenderung untuk menjadi barua kepada anasir luar untuk mendatangkan huru hara kepada keselamatan negara kita setelah mengambil alih pentadbiran kerajaan persekutuan nanti.

Jadi barua sudah satu hal, ada juga dikalangan masyarakat Sulu ini yang berperang bersama tentera diraja Sulu ini.

Hakikatnya, banyak yang perlu dibuat bagi memulihkan negara ini dari segala kerosakan yang telah dilakukan BN, disamping melaksanakan segala tawaran dalam manifesto Rakyat dan buku Jingga. Kehadiran para pembelot Sulu ini adalah perkara terakhir yang Pakatan Rakyat mahukan.

Maka itu Pakatan Rakyat menggesa kerajaan BN supaya mengusir semua masyarakat Sulu di Sabah, pulang ke negara asal mereka, Filipina bagi menjamin keselamatan berpanjangan di kawasan timur Sabah. Menutup Kg Tanduo dan Tanjung Labian sahaja tidak cukup, kerana populasi puak Sulu pembelot ini adalah jauh lebih besar dari itu.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers