Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Saturday 18 May 2013

Gempar!!! Ketua Polis Negara Baru Bikin Guan Eng Resah???


KUALA LUMPUR – Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng kelihatan resah dengan pelantikan Tan Sri Khalid Abu Bakar sebagai Ketua Polis Negara (KPN) yang baharu bagi menggantikan Tan Sri Ismail Omar yang tamat kontrak baru-baru ini.

Guan Eng dalam satu kenyataan media mendakwa mempunyai pengalaman buruk dengan KPN baharu tersebut apabila Khalid semasa menjadi Ketua Polis Selangor secara tidak tepat mendakwa beliau enggan bekerjasama dengan pihak polis yang mahu mengambil kenyataannya.

"Beliau (Khalid) boleh menjadi KPN yang lebih teruk daripada pendahulunya kecuali beliau boleh menunjukkan kejayaannya membanteras penjenayah dan bukan menguruskan musuh politik Barisan Nasional (BN).

"Saya mempunyai pengalaman buruk dengannya sewaktu beliau menyerang saya secara terbuka ketika menjadi Ketua Polis Selangor kononnya kerana saya enggan bekerjasama dengan pihak polis," dakwanya melalui  satu kenyataan media hari ini.


Justeru, Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang meminta Ketua Polis Negara baharu tersebut supaya melaksanakan ikrar untuk menjadikan keselamatan rakyat sebagai keutamaan demi mengembalikan persekitaran yang baik untuk orang ramai.

Dakwanya, Khalid bakal berdepan dengan cabaran untuk membuang persepsi negatif masyarakat terhadap polis dengan memberi tumpuan kepada membanteras jenayah berbanding pemimpin pakatan pembangkang.

Sehubungan itu beliau berharap Khalid akan lebih merendah diri apabila berinteraksi dan mendengar keluhan masyarakat dan DAP bersedia untuk bekerjasama dengan pihak polis dalam usaha membanteras jenayah.

"Kita semua pernah melakukan kesilapan namun apa yang penting ialah bagaimana kita belajar dan menguruskan kesilapan yang telah dilakukan," dakwanya lagi.

Sumber : MyNewsHub
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

4 comments:

  1. Kalau dah PR menyusahkan dan mengganggu gugat keamanan takkan polis tak boleh brtindak.

    Kalau PR dah nak merusuh takkan polis tak boleh nak bertindak..

    Apa beza PR dgn penjenayah-penjenayah lain?

    ReplyDelete
  2. Padan muka Apek komunis. Lu banyak suey. Kalau lu buat salah, 100% saya sokong IGP baru sumbatkan lu dalam jel.

    ReplyDelete
  3. kecut telor dah cina ni . dia ingat , dia besar sangat ! mampus ko sane !

    ReplyDelete
  4. Woi bangsat dap babi penyebar virus..sejahat jahat penjenayah yg tk tau undang2jahat lg lawyer2 yg liwat undang2..niamakahai lu cibai

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers