Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Saturday 18 May 2013

Tahukah Korang Apa Tuntutan Ambiga Melalui Inter Faith Council (IFC)????


TAHUKAH APA TUNTUTAN AMBIGA MELALUI Inter Faith Council (IFC)?

1. Anak kepada pasangan Islam tidak semesti nya menjadi Islam secara automatik.

2. Orang bukan Islam yg telah memeluk Islam hendaklah diberi kebebasan jika mahu kembali pada agama asal dan tidak boleh dikenakan undang-undang.

3. Kes pertukaran agama Islam kepada bukan Islam mesti dikendalikan oleh mahkamah sivil dan bukan makamah Syariah.

4. Tidak perlu dicatatkan dalam kad pengenalan seorang muslim bahawa dia beragama Islam.

5. Orang bukan Islam tidak perlu menganut agama Islam jika mahu berkahwin dengan orang Islam dan orang Islam yang mahu berkahwin dengan bukan Islam dibenarkan keluar dari Islam.

6. Pasangan atau seorang yang menukar agama ke Islam tidak perlu diberi hak penjagaan anak.


7. Kerajaan mesti menyediakan peruntukkan dan dana kepada bukan Islam untuk membina rumah ibadat mereka seperti mana kerajaan memberi dana pembinaan masjid.

8. Orang bukan Islam dibenarkan menggunakan perkataan-perkataan suci dalam Islam dalam percakapan mereka.

9. Orang bukan Islam yang ada hubungan keluarga dengan yang memeluk Islam mesti mendapat hak menuntut harta pusaka jika berlaku kematian.

10. Bible dalam bahasa Malaysia atau Indonesia dibenarkan untuk diedar secara umum.

11. Membenarkan agama lain diajar dalam sekolah-sekolah.

12. Program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan (penghapusan ajaran agama dalam Islam).

13. Semua umat Islam yang membayar zakat mesti membayar cukai pendapatan dan wang zakat perlu di kongsi dengan agama lain.

14. Islam tidak boleh disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti soal pakaian penutupan aurat kepada pelajar (membenarkan pilihan kepada pelajar samada mahu menutup aurat atau tidak)

*Ini yg di perjuangkan oleh Ambiga menerusi IFC atau Inter Faith Council.. Siapa yg menentang Ambiga? mereka adalah Zulkifli Noordin, Khairy Jamaluddin yg dikatakan katak dan tidak sah solat mereka oleh puak hijau.. Antara pemimpin Pas yg turut berjuang disisi Zulkifli Noordin adalah Salahudin Ayob yang dah diam sekarang..

Siapa pula penyokong Ambiga? tentunya semua puak kuning yang berkata IFC dan BERSIH itu tak sama.. Ini seperti seekor ular berkepala dua di badan yg sama dan ular tetap ular..

Ambiga belum membatal atau menarik balik tuntutan nya. Dan jika Ambiga kembali mendesak ANUwar nanti adakah Anuwar yg dah banyak mencuri tumpuan atau highlight dari demo siri2 Bersih akan menolak?


p/s : kenalilah sekutu anda jangan pula kata yang anda tidak diberi amaran. Dan kalau tuntutan ini (walau 1) terlepas dan dilaksanakan maka jawab lah sendiri nanti di Akhirat nanti. 

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
















8 comments:

  1. Si ambiga ni sibuk sgt pasal islam ni knp?apa masalahnya?u jaga hindu you tu dan jgn sampai org melayu pegi bakar kuil hindu pariah you satu2.

    ReplyDelete
  2. Paria dog punya aci mabuk todi..pi kasi bontot lu yg perisa kari lembu sama anu war ..jgn sentuh islam..jihad itu syahid lu ada arti ka aci paria dog..

    ReplyDelete
  3. sebenarnya agendanya lebih merbahaya...mereka cuba menghapuskan Perkara 121 (1A) Perlembagaan Persekutuan yang memberi kuasa yang besar kepada Mahkamah Syariah di mana keputusan Mahkamah syariah tidak boleh dicabar oleh Mahkamah Sivil. Jika dihapuskan maka terhakis dan terhapuskan kuasa Mahkamah Syariah di Malaysia dan kembali kepada Mahkamah Kadhi seperti dulu...adakah itu orang PAS mahukan????Insaflahhhhh...

    ReplyDelete
  4. masa mula2 memang orang pas menentang IFC, sekarang macam tak kisah je, hairan betul....

    ReplyDelete
  5. Ini terang-terang menghina Islam dan Perlembagaan. Silap-silap kalau melampau, boleh jadi menghina Raja-Raja dan Sultan-Sultan. Perlu diberi nasihat bahawa ada sempadan kepada kebebasan bersuara....jangan sentuh Islam.

    ReplyDelete
  6. Bunyi macam nak kena simpan juga kat lokap!!!!

    ReplyDelete
  7. inilah srikandi negara, pejuang bangsa malaysia yg disanjung2 oleh PAS dan PKR? terang2 dia fokus menyerang Islam. Masih nak berteriak lagi di jalanan dan berdemo bersama2 org mcm ni? mmg sengaja mengundang bala Allah SWT. Aku tak tahu nk kata apalagi dgn org Melayu Islam yg masih buta!

    ReplyDelete
  8. ..Wonder why don't they only pull their trigger to her dammed head!!! Unfortunately i ain't got no pistol...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers