Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Wednesday 11 September 2013

@AbbyAbadi_112 : Ya! Saya Bernikah Di Thailand, Yang Penting Elak Dosa… Pulak Dah???


Pelakon Abby Abadi yang juga digelar Ustazah Jadian oleh sesetengah pihak, mengakui bernikah di Selatan Thailand dengan jejaka pilihannya, Muhammad Noor Farhan Che Bakar.

"Ya, saya bernikah di Thailand. Tidak ada masalah pun dalam undang-undang Islam bernikah di negara jiran, tetapi saya mempermudahkan yang payah.

"Benda itu (bernikah di luar) tak jadi masalah pun, Allah SWT kita perlu dahuluka, jadi saya dah lepas dengan Allah, maksudnya kita dah bernikah itu yang terbaik, yang penting saya dapat elak dosa," katanya.

Abby, 36, dan jejaka kelahiran Kelantan berusia 24 tahun itu dilaporkan bernikah sehari sebelum Ramadan iaitu pada 9 Julai lalu.

Perkenalan singkat mereka yang bertemu di pasar raya akhirnya berjaya menyatukan dua hati ini dan kini Farhan dikatakan menjadi pekerja di butik Abby yang terletak di Taman Melawati.

Majlis resepsi pasangan ini akan diadakan pada 31 Ogos lepas di Kuala Lumpur dan di Tumpat, Kelantan pada 6 September lepas.

Apa-apa pun tahniah diucapkan buat Abby dan Farhan, semoga masjid yang dibina akan berkekalan sehingga ke akhir hayat.

p/s : pssssh!!! awak tu janda... apa yang susahnya nak kawin kat Malaysia... bukannya kes nak poligami atau nak kawin dua tiga empat...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

4 comments:

  1. nak bernikah di malaysia ni banyak prosedur encik kulaaniring, kena kursus kahwin dulu kedua2 bakal pengantin, kemudian jika nak bernikah dengan pasangan luar kawasan kena uruskan borang kebenarkan bernikah dengan pasangan luar pemastautin pulak, jadi tempoh masa diambil sangat lama mungkin makan bulan jadinya kalau tak kena gaya, oleh kerana si abby ni nak cepat, jadi semua prosedur tu tak diperlukan jika bernikah di thai, cuma beliau dan pasangan kena hadapilah masalah yang bakal timbul untuk mendapatkan pengesahan pernikahan di malaysia, nasib kau la abby dan farhan

    ReplyDelete
  2. UNTUK MENIKAH DI THAILAND SILA HUBUNGI SAYA BAGI MENDAPATKAN MAKLUMAT LANJUT ATAU LAWATI FB NIKAH DI THAILAND ATAU HUBUNGI 0195440532(AMIR)....SORY YE TUAN TANAH....NAK TOLONG DIRIKAN MASJID....

    ReplyDelete
  3. yg pastinya kebahagian ini hanya sementara....abby pasti akan kecewa lg...

    ReplyDelete
  4. sape kau nak tentukan hala tuju pernikahan orang...mak kau dan baoak kau main malam bila pun kau tau la agaknyta...biji kekentit emak kau kaler apa pun kau tahu..pelir bapak kau beso mana pun kau tau agak nya...bingai.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers