Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Wednesday 12 March 2014

Pelik Belum Tentu Benar!!! Raja Bomoh Dakwa Nampak Mana Pesawat #MH370 Berada???


Raja Bomoh dakwa lihat pesawat MH370 tergantung di udara, disembunyikan di alam ghaib

Datuk Mahaguru Ibrahim Mat Zin, 80, yang mempunyai lebih 50 tahun pengalaman dalam dunia keilmuan mendakwa melihat pesawat MH370 tergantung di ruang udara dengan lokasinya terletak antara Laut China Selatan, Filipina dan sebuah negara asing menerusi upacara yang dilakukan selama 30 minit.

Apa komen korang pasal bomoh ni ?

12 comments:

  1. Hang toksah dok merepek lah...hang pi buat solat hajat mintak allah bg petunjuk dan jalan bg dipermudahkan pasukan SAR kita. Hanya allah yg memberi dan hanya allah juga yang mengambilnya.

    ReplyDelete
  2. Kalau benar dia nampak, halusinasi mainan jin. Percaya tok tok bomoh ni, Nabi saw kata " Kufur dgn apa yg aku bawa".
    Sesetgh lelaki dr manusia berkawan dgn sesetgh lelaki dr jin, mk yg demikian hanya menambah dosa dan kesalahan.

    ReplyDelete
  3. Kalau nampak tunjuk la kat mana lokasinya...!!! Kasi koordinat GPS sekali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya jin tok bomoh nie tak tau tengok angka dan kordinat... biasa lah jin pakai tonceng lum abis belajar

      Delete
    2. jaga mulut tu hormat orang tua tua mereka bukan tua saja. ilmu semua dari Al-Quran kalau you all baca laailaahaillaa antasubhanakainnikuntuminazzolimin tu paling paling 10 kali mungkin tak nampak tetapi dengan kekuatan dalaman beliau membacanya beribu-ribu kali dengan khusyuk dan ikhlas mengharap kepada Allah, setan pun tak berani dekat menyusup masuk dan beliau nampak keghaiban itu. Fikir baik-baik

      Delete
  4. Yang percaya pada Mahaguru BOM(D)OH ni cuma orang orang yang turut sama BODOH - sebab tu Melayu terutamanya masih tetap mundur dan sukar untuk maju kehadapan.

    ReplyDelete
  5. ilmu metafizik memang ujud. kita islam percaya dengan ujudnya alam normal dan alam ghaib. iblis shaitan jin dan makhluk lain seperti orang bunian memang ada cuma jangan terlalu menjadi pengikut pada bisikan mereka . jika betui ada di awangan kita semua harus memohon pada Allah agar dibuka pintunya ..... cerita bomohnya kebanyakan bomoh bersahabat dengan para Jin-Jin .... sendiri hangpa pikiaq laaa....

    ReplyDelete
  6. saya percaya bomoh ini ada kelebihan yang Allah beri.. jangan perlekehkan anugerah Allah kepadanya. hanya kita harus kuatkan akidah dan iman agar tidak tersasar atau terpesong. Namun Allah lebih berkuasa.. ada hikmah disebaliknya.... Betapa besarnya kuasa Allah, keajaiban yang Allah berikan kepada kita untuk mencari hikmah disebalik kehilangan pesawat ini...... semoga Allah memberi petunjuk dan menemukan kembali pesawat itu kepada kita........ segala yang berlaku ada sebab!!! kehendak Allah.

    ReplyDelete
  7. "Dalam satu Mesyuarat panel Kajian Akidah Jakim pada 22 hingga 23 November 2004 telah memutuskan bahawa rawatan perbomohan Ibrahim Mat Zin adalah bercanggah dengan aqidah Islam kerana mengandungi unsur-unsur syirik, khurafat serta penipuan. Jika dilihat dari sudut alat-alat yang digunakan beliau pula menggambarkan bahawa bahawa Raja Bomoh ini menggunakan unsur khurafat dan tahyul yang ditolak dalam Islam. Panel menjelaskan bahawa Islam adalah saintifik dan menolak segala perbuatan tahyul dan khurafat.

    Mana-mana pihak juga adalah dilarang mengelirukan masyarakat dengan penggunaan kalimah arab sebagai cara untuk menunjukkan ia adalah bertepatan dengan syarak sedangkan hakikatnya pengamalan, bacaan dan prosedur yang digunakan adalah jelas bertentangan dengan syarak."

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. aku sokong prestasi intra

    ReplyDelete
  10. CERITA DIA SEKARANG BENDANYA DI LAUTAN HINDI .. LAUTAN ITU DI BAWAH YANG LAHABAU NI CERITA DI ATAS .. KEPALE HOTAK LA LU PUNYE ILMU .. TU ANAK JATI NAK BERENTAP DENGAN HANG .. MAI LA CEPAT KALAU HANG BENAR ADALAH MAHAGURU .. PI TENGOK DALAM YOUTUBE PEMBAKAR SEMANGAT HANG ..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers