Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Sunday 20 April 2014

@IsmailSabri60 Akan Buka 180 Ladang Ternakan Lembu Macam NFC Ker??? @NajibRazak #DSIS #NFC


BERA – Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani menyasarkan kewujudan 180 ladang ternakan lembu di seluruh negara dalam tempoh lima tahun akan datang.

Menterinya Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata pada masa ini terdapat 61 ladang ternak di seluruh negara.

“Usaha ini antara langkah kerajaan bagi memastikan bekalan daging segar dalam negara mencukupi,” katanya kepada pemberita di sini Sabtu.

Sementara itu, Ismail Sabri berkata import lembu hidup dari Thailand agak berkurangan kebelakangan ini berikutan persaingan daripada China yang turut meningkatkan import lembu Thailand.

Bagi menampung keperluan negara, Ismail Sabri berkata kerajaan mengenal pasti negara pengeksport baharu antaranya ialah Myanmar.

“Kita akan mengimport 20,000 ekor lembu dari Myanmar awal Mei depan. Selain itu, saya telah mengadakan pertemuan dengan Persatuan Ruminan Kebangsaan baru-baru ini dan mereka memberi jaminan tidak akan berlaku krisis kekurangan bekalan daging segar menjelang musim perayaan akan datang,” katanya.

Menurutnya pada masa ini Malaysia mengimport kira-kira 100,000 tan metrik daging segar setahun dan kerajaan akan memastikan menjelang 2020 nanti, separuh keperluan bekalan daging itu diperoleh daripada sumber tempatan. – BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers