Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Tuesday 27 September 2011

Rakyat Selangor Sudah Serik Dan Menyesal?

Apa yang sudah seriknya? Apa yang sudah menyesalnya? Ooo... Dah serik dengan tipu helah dan perangai pemimpin pembangkang yang mereka pilih masa PRU12 hari tu. Apa yang nak disesalkan, apa yang nak diserikkan, sudah itu pilihan yang sendiri buat. Orang bagi tau tak percaya, "kenape... Tak percaye ker..."

Kalau sudah serik dan tahu mana satu intan mana satu kaca, buat perubahan balik, buat pembetulan balik masa pilihanraya yang akan datang. Kata kuasa ditangan rakyat. Buktikan!... Ganti pemimpin pembangkang dengan pemimpin kerajaan BN yang terang-terang telah terbukti kemampuan dan kredibilitinya. Memang benar tiada manusia yang sempurna dan maksum. Kalau ada silap dan salah kita perbetulkan. Sekarang itu tugas kepimpinan tertinggi pemerintah agar sedar dengan masalah segelintir ketua dan pemimpin bawahan yang menjadi 'duri dalam daging', 'gunting dalam lipatan', 'harapkan pagar pagar makan padi' dan macam-macam lagi peribahasa dan bidalan yang boleh menggambarkan puak-puak ni.

Kulaan yakin PM dan TPM juga sedar akan masalah ini sebab itu PM memperkenalan "Politic Transformation Plan" atau PTP untuk menangani masalah-masalah ni la. Syabas kepada PM... Sebab itu Kelab ADUN Barisan Nasional mengadakan Program Keluarga Angkat Adun Barisan Di Selangor yang disertai 146 ADUN BN berkampung di 73 Pusat Daerah Mengundi (PDM) di Selangor selama 3 hari.

Bagus juga ADUN BN menginap di rumah penduduk setempat bersama keluarga angkat sekali gus membolehkan mereka mendalami kehendak dan masalah masyarakat disamping dapat mengenali.. Jangan asyik dok duduk hotel jer bila turun ke kawasan. Idea dan perlaksanaam program ini yang julung-julung kali diadakan juga menarik perhatian TPM, Tan Sri Muhyiddin yang kagum impak dan 'outcome' daripada program ini.

1 comment:

  1. Ha ha...andika tajapai bigi waluh !. Bujur2 diwaluhi orang haja pang...

    Takuni orang bandang Sungai Burung , ada nang kada suah babayar bil banyu lagi, tahu lah...Siapa nang bunyi manyasal tu ?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers