Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Monday 26 September 2011

Orang Yang Nak Tukar Bendera Malaysia Pulak Kena Gantung???


M. Manoraharamjaddah

Apa kes nie? Sapa pulak yang nak kena gantung. Ooooo!!! Adun kurang ajar tu... Adun Kota Shah Alam, M Manoharamjadah tu dikenakan hukuman gantung keahlian DAP selama enam bulan setelah dibincang dan diputuskan oleh Jawatankuasa Disiplin DAP bersabit kenyataan beliau dalam laman fb mengenai hasrat DAP yang mahu menggantikan bendera Malaysia dengan bendera baru jika berjaya memerintah kelak. Bendera Malaysia sekarang dikatakan melambangkan BN dan kerajaan memerintah (Kilik Sini).

Pengerusi Jawatankuasa Disiplin DAP, Tan Kok Wai berkata, keputusan itu dibuat selepas mesyuarat jawatankuasa itu di ibu pejabat parti di ibukota. "Kami memutuskan untuk menggantungnya selama enam bulan kerana kami berpendapat ulasannya amat serius. keputusan itu dibuat selepas mempertimbangkan bahawa dia telah memohon maaf dan menarik balik kenyataannya..."

Wah! Senangnya cakap. Dah buat sakit hati rakyat pastu minta maaf dah boleh kira settle. Ini dah sebijik macam skrip Nameweekuku hina lagu 'Negarakukuku' (Klik Sini) pastu mintak maaf, buat klip video upload Youtube kata nak jumpa PM. Buat filem 'Nasi Lemak 2.0' kata nak pakai duit bantuan kerajaan (Klik Sini).

Kalo pemimpin kerajaan tak buat silap apa-pun, bukan setakat suruh minta maaf, siap suruh letak jawatan lagi. 'yamaakahailu DAP'. Ini manusia yang korang nak jadikan pemimpin kerajaan. Korang yang jadi pengundi DUN Kota Shah alam sedarlah! Lain kali jangan silap mengundi bak kata pepatah "marahkan nyamuk, kelabu dibakar". Kan dah terbakar Kota Shah Alam.

Hasil analisis Kulaan yang tak berapa pandai dalam bidang politik ni, Kulaan rasa intensioan Manoharamjadah ni adalah untuk meningkatkan balik populariti dikalangan pengundinya. Ala, macam artis, kalo takda gossip tak glamour la. Sumber yang boleh dipercayai memberitau Kulaan bahawa rating Manoharamjadah ni dah menurun dikalangan pengundi. Apa tidaknya, apa yang dibuat dia di kawasan, apa yang dibantu dia di kawasan. Banyak perkara dan benda di kawasannya dibuat oleh Kerajaan BN.

Kulaan : Janganlah lagi pengundi di negeri Selangor membuat kesilapan lagi terutama masa PRU13 nanti. Kembalilah ke pangkal jalan jika sudah tersesat jauh...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers