Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Wednesday 28 November 2012

Naib Presiden UMNO @Zahid_Hamidi @HishammuddinH2O & Shafie Afdal Mengulas Ucapan Timbalan Presiden... #PAU2012 @tunfaisal @razlanrafii


1. Sidang media untuk mengupas ucapan Timbalan Presiden UMNO, TS Muhyiddin Yassin telah diamanahkan kepada 3 Naib Presiden UMNO iaitu DS Zahid Hamidi, DS Hishammuddin Hussein dan DS Shafie Afdal.

2. DS Zahid telah menyentuh mengenai 3 perkara pokok yang disebut di dalam ucapan tersebut.

3. Pertama beliau mengupas tentang kelayakan PAS untuk membentuk kerajaan.

4. PAS tidak layak untuk membentuk kerajaan berdasarkan 'score card' prestasi PAS pada pilihanraya yang lepas.

5. PAS dilihat telah bertanding hanya 66 kerusi sahaja dan menang pula sekadar 23 kerusi pula. Untuk membentuk kerajaan, diperlukan sekurang-kurang 112 kerusi. Maka niat PAS untuk membentuk kerajaan dianggap tidak berpijak di atas bumi yang nyata.

6. Kedua adalah mengenai keupayan pakatan pembangkang untuk mentadbir negara.

7. DS Zahid berkata bahawa kita tidak perlu lihat jauh kepada keupayaan pembangkang. Cukup sekadar kita menilai keupayaan mereka mentadbir dan menguruskan 4 negeri yang mereka menang. Jikalau keupayaan mentadbir negeri pun tidak cekap inikan pula untuk mentadbir negara.

8. Yang ketiga pula adalah mengenai perjuangan ketiga-tiga sayap UMNO iaitu Pemuda, Wanita dan Puteri adalah berterusan sepanjang masa. Ini juga adalah platform bagi mereka untuk menunjukkan kebolehan sebelum diberikan tanggung jawab yang lebih besar.

9. Apabila ditanyakan tentang permuafakatan Pakatan, Shafie dan Hishammuddin menjelaskan bahawa pakatan mereka adalah tidak seutuh mana. Di Pulau Pinang contohnya, PAS yang dilihat sebagai pakar dalam agama dan boleh menasihati tentang hal-hal agama tidak diberi tempat sebagai Exco Agama.

10. Apabila Nurul Izzah mengeluarkan kenyataannya yang jelas bertentangan dengan Islam juga tidak disentuh oleh PAS. Malah Ketua Dewan Ulama PAS turut menyatakan bahawa itu (su Nurul Izzah) adalah hal kecil dan tidak perlu dibincangkan.

Baca selanjutnya DI SINI (TruthVaccine)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers