Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Thursday 8 November 2012

Teguran Fathul Bari Buat Nurul Izzah Menitik Airmata...



Sejak kebelakangan ni heboh didada-dada akhbar, media arus perdana dan tidak terkecuali media baru seperti blog, facebook dan twitter mengenai isu Nurul Izzah dan kebebasan beragama yang dibawa beliau.

Apa yang Nurul Izzah perjuangkan adalah mengenai sesuatu yang besar dalam Islam dan ia menyentuh aqidah sebagai orang Islam. Adakah Nurul Izzah sudah punya ilmu yang tinggi dan mencapai tahap yang sepatutnya?

Mana ulama'-ulama' dalam Pas yang dikatakan kononnya ilmu agama cukup tinggi sehingga mencapai taraf ustaz dan tok guru bersuara mengenai isu aqidah ini. Adakah kerana Nurul Izzah adalah sebahagian daripada geng Pakatan maka apa sahaja yang dikatakan mereka diterima sahaja ulama' Pas.

Kenapa ulama' Pas ada double standard dalam menangani isu ini. Ustaz Fathul Bari telah bersuara memberi pandangan beliau yang selari dengan fatwa oleh Mufti Wilayah Persekutuan. Timbalan Ketua Pemuda Pas, Nik Mohd Abduh Nik Aziz juga nampaknya senada dengan pandangan Fathul Bari mengenai isu ini.

Persoalannya sekarang adakah Nurul Izzah tetap mempertahankan kenyataan beliau atau meminta maaf kepada seluruh umat Islam terutama umat Islam di Malaysia.

Kita tunggu dan lihat sahaja sandiwara anak pelakon utama Pakatan Rakyat.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers