Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Thursday 24 April 2014

Siapa Wanita Yang Maki "Bangsat" Operator PLUS Sebab "Jem" Kat Lebuhraya??? @plustrafik @PDRMsia


Sudah menjadi kebiasaan jalan raya di negara ini berada dalam keadaan sesak khususnya pada waktu puncak ketika orang ramai pergi dan pulang dari kerja.

Selain waktu berkenaan lalu lintas akan menjadi sesak ketika musim perayaan seperti Hari Raya Aidilfitri, Tahun Baru Cina dan Deepavali ketika orang ramai pulang ke kampung dari bandar.

Kita akui, ada sesetengah pengguna jalan raya yang tidak berpuas hati dengan keadaan jalan raya khususnya ketika jalan sesak lebih-lebih lagi jika ia berlaku di lebuh raya.

Manakan tidak, pengguna membayar dan bukannya lalu secara percuma. Sesetengah pemegang konsesi berperangai macam negara ni bapak mereka yang punya.

Di kala kesesakan pun mereka yang berpunca daripada cara kerja bodoh mereka, tetapi mengenakan caj tol yang sama.

Mungkin apa yang berlaku pada wanita yang memaki operator panggilan Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) ini turut menderita akibat masalah yang sama iaitu kesesakan di lebuh raya berkenaan di sekitar kawasan plaza tol Seremban.


Rakaman audio perbuatan itu dimuat naik di laman video YouTube berdurasi selama 3.17 minit. Wanita itu tidak berpuas hati dengan keadaan jalan di kawasan itu yang sering sesak kadangkala berkilometer jauhnya.

“Aku balik pukul sembilan, jem, aku balik pukul 11 jem, pukul berapa yang sepatutnya aku balik haa, bangsat,” kata wanita itu dengan nada yang betul-betul marah.

Dia yang mendakwa sering berulang dari Melaka turut menggunakan banyak kata-kata kesat serta mendakwa yang dia mempunyai anak dan dalam kesusahan ekoran penutupan sesetengah bahagian di lebuh raya itu untuk kerja pembaikan.

PLUS sepatutnya tidak boleh bersikap macam bangsat yang tamak duit. Kalau ada apa-apa perubahan yang perlu dilakukan, rancang dengan teliti.

Dari 3 lorong jadi 1 lorong… sudah tentu sesak… lepas tu masih mengenakan caj tol yang sama… bodoh dan tamak kedua-duanya sekali.

Kalau tak boleh elak, cuba kurangkan caj tol dalam tempoh kesesakan berlaku, rasanya rakyat kita ramai yang faham konsep give and take.

Hak kepenggunaan langsung tidak diberikan perhatian, majoriti persatuan pengguna pula macam dah dibeli… bersuara macam jurucakap kerajaan aje sepanjang masa… isu camni haram tak dengar sepatah pun kuar mulut.

Penulis tidak menyokong bahasa kasar yang digunakan wanita itu, tetapi akar umbi dan punca kemarahannya boleh difahami.

Samdol dalam pentadbiran PLUS mungkin tak faham dan rasa mereka raja di negara ini. Mentang la beli iklan sekali sekala kat media arus perdana, jadi media jenis tu pun tutup mulut dan tidak mahu laporkan kesukaran yang dialami pengguna.

Satu lagi, siapa yang melepaskan rakaman ini ke internet? Penulis yakin bukan wanita itu. Rasanya rakaman dipegang petugas PLUS. Ingat boleh raih simpati orang la kononnya lepas rakaman wanita tu memaki hamun PLUS? Ini dah masuk dua kali bodoh kan.

Satu menyusahkan pengguna, kedua ala-ala nak balas dendam tapi salah strategi nampak.

Kepada pemandu wanita itu pula… andai kerap menggunakan jalan raya mungkin anda boleh menggunakan jalan biasa tidak bertol untuk mengelakkan kesesakan itu dan masuk semula di lebuh raya di Nilai sebelum terus ke Kuala Lumpur.

Zaman moden ini, banyak teknologi canggih seperti alat navigasi satelit (GPS) dan juga aplikas GPS komuniti iaitu Waze yang betul-betul boleh membantu.

Sumber : MyNewsHub

7 comments:

  1. nak marah tu boleh..agak2 ler....yg dibangsatkan operator tu wat apa? bukan salah dia pun..mcmmana ngan perasaan operator tu pulak bila dah kena maki mcm tu? ada siapa simpati?pompuan jalang je mcm tu suka maki hamun...

    azhar

    ReplyDelete
  2. pmpuan yang maki operator tu yang bangsat sebenarnya... tak boleh nak susah sikit. halaukan die duk kat negara berperang sana.. bodoh punyer betino.

    ReplyDelete
  3. Orang yang paling kuat ialah orang yang mampu mengawal kemarahannya...

    ReplyDelete
  4. KITA CARI SAPE BETINA NI....RILEKLA KOT MARAH PON...TOLONG HORMAT PEKERJA PLUS NI....SESAMA MANUSIA, KAU SORANG JE DA ANAK? NI SAMPAI NAK BANGSAT BABI LANCAU PUKIKAN ORG NI KENAPA??? AWAS BETINA.........KAU AKAN DICARI

    ReplyDelete
  5. Assalam Bro

    Hilang segala kebaikan dia hari ni sebab memaki orang dengan kata2 kesat... terkejut juga dengan bahasa kasar perempuan ni... mana adab ketimuran sebagai orang Melayu... Orang lain pun sangkut juga...

    ReplyDelete
  6. Nasib baik aku org kaya,aku naik helikopter pegi kerja..tp kadang2 jem jugak bertembung dgn burung2 yg sesak nk pegi keja jugak tp helikopter aku main cilok2 lah dgn burung tu....

    ReplyDelete
  7. Bodoh.. Kalau tahu penat dan bosan setiap hari ulang alik. apa kata menyewa saja dekat dengan pejabat. kan senang. Nie nak memaki orang nie sesuka hati apa pasal.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers