Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Monday 22 April 2013

Panas!!! Amaran Kepada Penyokong Pembangkang!!! Jangan Baca Nanti Anda Panas!!! #P146 @razaliibrahim @MuarP146


Ahad April 21, 2013
Pembangkang di Muar Kurang Bijak, Tipikal - Razali Ibrahim
Oleh KEMALIA OTHMAN

MUAR: Pembangkang di Parlimen Muar disifatkan sebagai kurang bijak dan bersifat 'tipikal' apabila memainkan isu masalah kekurangan pekerjaan serta terlalu ramai pekerja asing di sini.

Timbalan Menteri Belia dan Sukan yang juga calon Parlimen Muar, Datuk Razali Ibrahim, mempersoalkan bagaimana mereka boleh mengaitkan masalah kekurangan pekerjaan tetapi pada masa yang sama mengatakan terlalu ramai pekerja asing di sini.

"Jika tiada pekerjaan tentu saja tidak ramai pekerja asing di sini, takkan itu pun nak salahkan Kerajaan Barisan Nasional (BN), inilah pembangkang yang tipikal, cuba menyebarkan kebencian," katanya.


Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas menghadiri Program Kasih Sayang PM di Dewan Persatuan India Muar, di Jalan Sulaiman, pada Ahad.

Hadir sama calon BN bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Maharani, Datuk Zulkhairi Ahmad.

Razali menjelaskan, masalah pekerja asing sering dibincangkan pihaknya termasuk pada setiap kali mesyuarat tindakan daerah dan warga tempatan seharusnya memenuhi peluang berkenaan apatah lagi selepas pengenalan gaji minimum RM900 oleh kerajaan sebelum ini.

Dalam perkembangan sama, Razali menegaskan pihaknya sentiasa menitikberatkan 715 pengundi berdaftar daripada kalangan kaum India di Muar bagi memastikan mereka terus memberikan sokongan kepada BN.

Bagaimanapun katanya, pengundi muda daripada kaum berkenaan perlukan pendekatan berbeza berikutan mereka berdepan masalah terutama dalam aspek pekerjaan.

"Walaupun jumlahnya kecil tetapi kita tidak boleh memandang ringan, mungkin kita boleh menetapkan kuota pekerja India di Majlis Perbandaran kerana mereka kini tidak mempunyai pekerjaan yang sudah menjadi tradisi mereka seperti di ladang.

"Mereka ini juga mencari ruang pekerjaan lain dan saya juga ada pegawai daripada kalangan mereka di Kementerian Belia dan Sukan yang boleh membantu seperti mengadakan dialog dan sebagainya," katanya.

-MStarOnline-
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers