Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Thursday 9 February 2012

#AmanKampus 4 : Linangan Airmata Mengiringi Pemergian Mahasiswa Di Rumah Kenangan Cheng... @AmanKampus @NajibRazak @Saifuddinabd


Tersentak hati nurani Kulaan takkala melihat sekeping gambar yang diposting oleh sahabat Kulaan, Double Y merakam suasana pilu menyayat hati kesedihan warga Rumah Kenangan Cheng yang berderaian airmata ketika saat perpisahan berlaku.

Kegembiraan seketika dengan kehadiran kumpulan mahasiswa Jelajah Aman Kampus yang sudah pasti dapat mengubat sedikit kerinduan kepada keluarga yang tersayang sekalipun belum tentu ahli keluarganya masih menyayangi diri mereka sehingga tubuh badan tercampak di Rumah Kenangan Cheng.

Biar pun kehadiran mahasiswa ini cuma hanya seketik namun sedikit sebanyak dapat mengurangkan kerinduan yang terbuku jauh di lubuk hati. hati keibuan mana yang tak terusik pabila sudah saban tahun tiada yang hadir menjenguk bagi mengubat kerinduan hati nurani seorang tua.


Mahasiswa yang menyertai program ini sudah pasti belajar menghargai apa yang masih mereka miliki iaitu ibu bapa. Pengalaman dan liku-liku kehidupan mereka yang tinggal di Rumah Kenangan Cheng ini sudah pasti boleh dijadikan pengajaran dan pedoman buat bekalan masa hadapan.

Memang benar kata-kata orang tua, sekeping gambar mampu menceritakan 1001 cerita darinya. langkah Alumni Aspirasi dan mahasiswa mengadakan program yang sangat berguna buat mahasiswa dalam mencari 1001 pengalaman yang mampu menjadikan mereka manusia yang lebih baik sekali pun mungkin tidak sempurna. Inilah yang dibanggakan oleh kedua ibubapa mahasiswa yang menghantar anak-anak ke menara gading dengan segunung harapan agar anak-anak menjadi manusia berguna...

Namun, dek kerana mengikut nafsu darah muda yang masih panas menggelegak tanpa menggunakan akal yang waras, terdapat segelintir anak muda bergelar mahasiswa yang dilihat masyarakat sebagai kelompok berpendidikan tinggi akhirnya menjadi manusia yang dangkal pemikiran akibat terpengaruh dengan dakyah dan anasir yang menjadikan mereka sedikit tersasar dan terpesong daripada tujuan dan matlamat asal mereka bergelar mahasiswa.

Tahniah kepada penganjur dan mahasiswa yang menyertai program Jelajah Aman Kampus...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers